۷ مهر ۱۳۹۵، ۴:۴۱
کد خبر: 82246762
T T
۰ نفر
فرانسه از كشف و خنثی سازی حملات برنامه ریزی شده در این كشور خبر داد

تهران - ایرنا - دادستان شهر نیس اعلام كرد: از زمان كشته شدن 86 نفر در جریان مراسم جشن استقلال فرانسه كه ژوئیه گذشته در شهر نیس رخ داد، حملات برنامه ریزی شده ای به اماكن ورزشی، مذهبی و مدارس این منطقه ساحلی فرانسه كشف و خنثی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، براساس مستندی در كانال 3 تلویزیون فرانسه كه خلاصه ای از آن روز سه شنبه قبل از پخش كامل در پایگاه اینترنتی این شبكه تلویزیونی قرار گرفت، «ژان میشل پرنر» دادستان نیس به این شبكه گفت چندین پرونده مربوط به حملات برنامه ریزی شده در اختیار دادستانی عملیات ضد تروریسم در پاریس قرار گرفته است؛ این حملات قرار بود در اماكن مذهبی و در جریان برخی جشن ها، رویدادهای ورزشی و در ورزشگاه ها و مدارس صورت گیرند.
به نقل از این دادستان گفته شده است كه 'پرونده ها به افرادی مربوط می شد كه شروع به تجزیه و تحلیل جداگانه و دقیق در مورد نوعی از اهداف و حتی یك هدف مشخص كرده بودند.'
این مستند قرار است روز چهارشنبه از كانال 3 تلویزیون فرانسه پخش شود.
فرانسه پس از سلسله حملات شبه نظامی طی دو سال گذشته در سطح هشدار امنیتی بالا به سر می برد.
یك مرد تونسی، چهاردهم ژوئیه گذشته توانست كامیون 19 تنی خود را در امتداد محل برگزاری جشنی به مناسبت روز باستیل در منطقه ساحلی شهر نیس واقع در جنوب شرقی فرانسه به حركت در آورده و شمار زیادی از شركت كنندگان در جشن را زیر بگیرد.
از زمان حملات پاریس در نوامبر سال گذشته كه در آن 130 نفر به دست شبه نظامیان مهاجم كشته شدند، مقررات اضطراری برقرار شده است.
هفده نفر دیگر نیز در ژانویه 2015، در حمله و تیراندازی به سمت روزنامه نگاران شاغل در هفته نامه طنز «شارلی ابدو» كشته شدند.
شبك**1403**1021**مترجم: علی روشندل**انتشار دهنده: حسین نوروزیان
۰ نفر