۶ مهر ۱۳۹۵، ۰:۳۶
کد خبر: 82245077
T T
۰ نفر
سيدهادي خامنه اي:درچارچوب شوراي هماهنگي احزاب اصلاح‌طلب اقدام مي كنيم

اهواز - ايرنا - دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (ره) با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري دوره دوازدهم درسال آينده گفت: گزينه‌ها بانظارت جمعي و بانظر شوراي هماهنگي احزاب اصلاح طلب تصميم گيري مي‌شود و ما نيز درهمان چارچوب تصميم مي گيريم و تصميم ها خارج از آن نخواهد بود، حتي اگر آن تصميم خلاف نظرما باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد هادي خامنه‌اي عصر دوشنبه در نشست خبري با حضور اصحاب رسانه در دفتر اين مجمع در اهواز، در خصوص گزينه‌هاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آينده نيز افزود: البته از هم اكنون پيش‌بيني ميسر نيست و اگر هم بگوييم ممكن است مايه گله‌مندي دوستان هم حزبي است.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود، موضوعاتي كه در انتخابات رياست جمهوري درسال 92 پيش آمد، در انتخابات 96 نيز مطرح شود، زيرا خواسته‌هاي مردم همان خواسته‎ها است و گرايشات نيز شبيه همان گرايشات است به هر حال كساني كه در آن دوره از دولت حمايت كردند الان نيز آن طور كه از گفته‌ها و مصاحبه‌ها پيدا است بر همان عزم و اراده هستند.

*** با انقلاب و نظام زندگي كرده ايم
حجت الاسلام خامنه اي در بخش ديگري از سخنانش با گراميداشت هفته دفاع مقدس، گفت: اين استان، مركز حماسه دفاع مقدس بوده است و مردم اين استان هشت سال زير فشار ابر قدرت‌ ها تاب آورده و قهرمانان زيادي از داخل و خارج خوزستان در اين سرزمين ظاهر شدند كه رويداد بزرگ انساني و اسلامي را به نام دفاع مقدس به نمايش گذاشتند و اجازه ندادند حتي ذره‌اي از اين خاك به دشمن برسد.
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (ره) گفت: همواره با اين نظام زندگي مي‌كنيم و مورد تهاجم هستيم و خواهيم بود چرا كه تا وقتي اهداف انقلابي پا برجاست، تهاجم نيز هست.

***بزرگترين خطر همانند گذشته اسراييل است
حجت الاسلام خامنه‌اي دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (ره) در بخش ديگري از سخنانش، تحكيم اسلام در كشور و مقابله با ظلم را از اهداف مقدس و اصلي انقلاب دانست و بيان كرد: از اولين روزهاي شروع انقلاب اسلامي ايران در سال‌هاي 1342 و 1341 امام امت رسما در اعلاميه‌ها نوشتند كه بزرگترين خطر براي ما خطر اسراييل است.
وي با بيان اين كه امروز نيزاسراييل همانند گذشته خطر دارد، گفت: مصيب‌ها و فشارها از ناحيه اسراييل است لذا اگر مانند بسياري از كشورهاي به ظاهر انقلابي اسراييل را به رسميت مي شناختيم، تحت فشار نبوديم.
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (ره) به رسميت نشناختن اسراييل را هدف تغيير ناپذير خواند و گفت: در بين همه طيف‌ها كساني هستند كه به اين مساله توجه ندارند ولي بايد توجه كنند خط قرمز نظام جمهوري اسلامي ايران، استقلال و بازيابي فلسطين و دفاع از مظلوم است و اين اصول قابل معامله نيست.
وي توضيح داد: كساني كه خيال مي‌كنند با حذف مساله اسراييل و فلسطين مشكلات سياسي حل مي‌شود سخت در اشتباهند.

***اصلاح طلبان واقعي اهداف اصلاحات واقعي را دنبال مي‌كنند
وي همچنين در خصوص اهداف اصلاحات نيز گفت: اصلاح طلبان واقعي اهداف اصلاحات واقعي را دنبال مي‌كنند و اهداف اصلاحات واقعي در سطح فرهنگي بالا بردن اطلاعات مردم، حاكميت اخلاق و ارزش‌هاي انساني و قانونگرايي است.
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (ره) اضافه كرد: اهداف اصلاحات در سطح اجرايي نيز رفع مشكلات اقتصادي، اجتماعي، سياسي، رفع تبعيض، ايجاد اشتغال، به كار اندازي ساختار توليد كشور در همه ابعاد، بالابردن ثروت ملي و بهينه كردن شرايط زندگي در كشور است.
وي توضيح داد: اگر دولتي بتواند به طور نسبي اهداف اصلاحات را محقق كند هر دولتي باشد شايسته است و اين اعتقاد ما در مجمع است زيرا معتقد نيستيم هر كسي كه شايسته است بايد حتما از ميان باشد بلكه براي‌ما شايسته سالاري مطرح است بنابراين هركسي كه اين خدمات را به مردم ارايه كند، او را مي‌پذيريم.
خامنه‌اي با بيان اين كه با شايسته سالاري همه نحله‌ها مي‌توانند مسئوليت‌ بپذيرند، افزود: انسان شايسته و مناسب در همه جا هست براي همين در دوره‌هاي گذشته خيلي‌ها از هر دو جناح در وزرا و رده‌هاي مختلف دولت ها استفاده شد.
وي توضيح داد: در راستاي انتخابات شوراها نيز احزاب اصلاح طلب، كميته انتخابات تشكيل داده‌اند و در همه استان‌ها براي انتخابات شوراي اسلامي شهر و رياست جمهوري آماده مي‌شوند.
***تاثير كار حزبي بيشتر از كار انفرادي است
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (ره) با تاكيد بر اثرگذاري كار حزبي نسبت به كارهاي انفرادي بيان كرد: 'يدالله مع الجماعه' به اين معنا است كه دست خدا هميشه با جمعيت‌ها است و كار حزبي و تشكيلاتي اثرش از كار هياتي بسيار بيشتر است.
وي بيان كرد: اهميت كار حزبي به لحاظ خروجي و كاركرد در اين است كه وقتي كاري در سطح جامعه از سوي احزاب صورت مي‌گيرد و خوب از آب در نمي‌آيد حزب جوابگوست و مجبور به پاسخگويي است اما اگر افراد متفرق كاري را انجام دهند هيچ كس نمي‌تواند پيگيري كند و همه تقصير را به گردن ديگري مي‌اندازند.
خامنه‌اي در پايان اظهار كرد:حضور طيف جوان در فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و آموزشي خيلي مهم است به ويژه در حوزه آموزش مباحث ديني و مذهبي كه بسيار فقير هستيم. مط
7164/6125 *شبس*1613* خبرنگار:عاطفه جوادي** انتشار دهنده : كيومرث پاده بان
۰ نفر