۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82241267
T T
۰ نفر
فضای مجازی در كنار كتاب به تقویت منبع فكری دانش آموزان كمك می كند

ایلام - ایرنا - مدیركل مدارس و مراكز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دنیای امروز منابع فكری دانش آموزان محدود به كتاب های درسی نیست بلكه فضا و شبكه های مجازی و اجتماعی نیز در كنار كتاب به تقویت منبع فكری آنها كمك می كند.

به گزارش ایرنا، مجتبی زینی وند روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس استان ایلام در هنرستان دخترانه كار و دانش فضیلت شهر ایوان اظهار كرد: اگر همه عوامل تاثیرگذار در عرصه اجتماعی همچون رسانه ها و گروه های مرجع (علما و مراجع تقلید) به كمك آموزش و پرورش نیایند نه تنها حضور در شبكه های مجازی موثر و مفید نخواهد بود بلكه به تهدیدی برای دانش آموزان و خانواده های آنها تبدیل می شود.
وی افزود: تجربه كشورهای موفق در امر آموزش و پرورش نشان می دهد مشاركت مردم و مسئولان این جوامع در امور تعیلم و تربیت بعنوان بزرگترین نهاد آموزشی با اثر بخشی چشمگیر و ارائه خدمات بهتر همراه بوده است لذا وزارت آموزش و پرورش نیز برای تحقق هر چه بهتر رسالت تربیتی و آموزشی و افزایش كارایی خود نیازمند رابطه ای موثربا همه آحاد جامعه است.
زینی وند ضمن اینكه خواستار حضور مستمر و پررنگ تر اصحاب رسانه و دستگاه های فرهنگی در كمك رسانی به آموزش و پرورش شد، یادآوری كرد آموزش و پرورش مدار تحول و محور توسعه و مهمترین ابزار برای پیشرفت همه جانبه هر جامعه ای است و امروزه یكی از شاخصه های توسعه، كیفیت آموزش و چگونگی برنامه ریزی صحیح آموزشی و تربیتی است كه نشان می دهد یك جامعه تا چه میزان به توسعه پایدار نزدیك است.
وی در ادامه به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اشاره و ابراز امیدواری كرد در كلاس ها و كتاب های درسی بتوانیم گوشه ای از دلاورمردی و فداكاری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای دانش آموزان كه زمان جنگ را درك نكرده اند به روشنی بیان كنیم.
زینی وند افزود: بزرگداشت دفاع مقدس در واقع تكریم همه ارزش ها و سند هویت ملتی است كه با فداكاری و جانفشانی های خود هشت سال جانانه در دفاع از كیان انقلاب جنگیدند و در این میان استان ایلام بیشتر از سایر نقاط كشور طعم تلخ دوران جنگ را چشیده و از نزدیك شاهد پایمردی و رشادت فرزندان این آب و خاك بوده است.
وی یادآور شد: این ایام فرصتی مغتنم برای قدرشناسی و حرمت خون عزیزانی است كه برای دفاع و حفظ امنیت و آزادی میهن ایران اسلامی با ارزش ترین سرمایه خود را فدا كردند تا امنیت و ثبات را برای میهن اسلامی و عزیزمان ایران را به ارمغان بیاورند.
وی همچنین به برخی از موفقیت های اداره كل آموزش و پرورش استان ایلام در دولت یازدهم اشاره كرد و گفت:افزایش درصد با سوادی، توجه به اردوهای راهیان نور، افزایش پوشش تحصیلی، كسب رتبه نخست آموزش و پرورش در حوزه ایثار و شهادت، افزایش پوشش مقطع پیش دبستانی از موفقیت های استان ایلام است.
100 هزار دانش آموز دختر و پسر استان ایلام امروز شنبه همزمان با سراسر كشور سال تحصیلی جدید(96 - 95) را در 14 منطقه آموزشی این استان آغاز كرده و سكوت سه ماهه مدارس را شكستند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
۰ نفر