۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82234813
T T
۰ نفر

نقص فنی سایوز را زمینگیر كرد

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82234813
نقص فنی سایوز را زمینگیر كرد

مسكو - ایرنا - اتصال در شبكه سیم ها و بروز نقص فنی سبب شد پرتاب برنامه ریزی شده فضای پیمای روسی سایوز تا مدت نامشخصی به تاخیر بیافتد.

به گزارش ایرنا، یك مقام فضایی روسیه اعلام كرد: برنامه پرتاب موشك سایوز كه برای هفته آینده پیش بینی شده بود به دلیل بروز نقص فنی برای زمان نامعلومی به تاخیر افتاده است.
خبرگزاری روسی اینترفاكس روز یكشنبه به نقل از مقام فضایی روس بدون ذكر نام نوشت: نقض شكل گرفته امكان ارتباط و هماهنگی فضاپیما با موشك ماهواره بر را از بین می برد.
فضاپیمای سایوز-ام اس-02 در سكوی ویژه پرتاب موشك ها در پایگاه فضایی بایكانور روسیه در قزاقستان بر روی موشك ماهواره بر نصب و برای پرتاب آماده شده بود.
تحقیقات در باره بروز نقص فنی فضاپیمای سایوز و سپس رفع آن جریان دارد كه پس از برطرف شدن تاریخ پرتاب تعیین و اعلام خواهد شد.
روسیه با توجه به بروز چند سانحه فضایی كه سبب از بین رفتن یك فضاپیمای باری و چند ماهواره شده است، برای جلوگیری از تكرار این وقایع، استانداردهای ایمنی پرتاب را افزایش داده است.
روسیه تنها دارنده امكانات پرتاب موشك برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی ارائه دهنده این خدمات به كشورهای دیگر است كه آمریكا و اعضای اتحادیه اروپا از آن استفاده می كنند و از پایگاه های خارج از مرزهای خود نیز عملیات پرتاب را برای كشورهای دیگر اجرا می كند.
مسكو افزون بر درآمد پرتاب های فضایی، اعتبار ویژه ای در این حوزه برای خود قائل می باشد و در صدد حفظ آن و ایمنی كامل پرتاب های آینده است و با وجود برنامه های آمریكا برای بازگشت دوباره به این عرصه، در صدد حفظ جایگاه اول جهانی خود است.
اروپام*391 ** 1516 مترجم : ژودیكس سرخوش ** دبیر: هادی مولوی نیا