۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82234675
T T
۰ نفر

سردار جزایری:تضعیف دیواره دفاعی كشور خواست دشمن است

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82234675
سردار جزایری:تضعیف دیواره دفاعی كشور خواست دشمن است

تهران- ایرنا - سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: تضعیف و فروپاشی دیواره های مستحكم دفاعی كشور، خواست دشمن و امری غیر شرعی و خلاف عقل است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از مركز ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد كل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری تاكید كرد: آموزه های قرآن و تجارب تاریخی بیش از هر مقطع زمانی دیگر حكم می كند تا دچار خطای محاسباتی و غفلت راهبردی نشویم و به تاسی از آیه شریفه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون» بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود برای مقابله با دشمنان بیفزاییم.
وی با بیان اینكه هرگز دچار خطای محاسباتی نمی شویم به ضرورت افزایش سطح توانایی های دفاعی و نظامی كشور و توانمندسازی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد.
وی اظهار كرد: قدرت افزایی دفاعی و تقویت توان مقابله با تهاجم، حق مسلم ، قطعی و خدشه ناپذیر كشور و نیروهای مسلح و حوزه صنعت دفاعی جمهوری اسلامی است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: این ضرورت را از اولویت های خود می دانیم؛ ضمن اینكه ملت، اجازه هیچگونه محدودیت و ایستایی در این عرصه را نخواهد داد.
سردار جزایری اضافه كرد: تجربه هشت سال جنگ تحمیلی و حماسه بزرگ دفاع مقدس حاكی از آن است كه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر مقطعی كه در كشور ما احساس پیروزی كنند در تهاجم به ایران اسلامی به خود تردیدی راه نمی دهند.
معاون ستاد كل به عنوان نمونه افزود: دشمنان ،چنانچه در سال 59 ، برآوردی غیر از دستیابی به یك پیروزی سریع نظامی بر ایران می داشتند، هرگز به كشور ما حمله نمی كردند.
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی كشور گفت: مردم و رزمندگان ما با وجود ضعف های موجود آن روزها از همه وجود خود مایه گذاشتند و دشمن را از سرزمین اسلامی بیرون راندند.
وی خاطرنشان كرد: دفاع مقدس به ما آموخت باید هر چه بیشتر بر قدرت و توان خود بیفزاییم به گونه ای كه دشمنان بزرگ بشریت و در راس آنها آمریكای جهانخوار و دیگران از فكر هرگونه تهاجم به كشورمان صرفنظر كنند و در برخورد قهرآمیز و مقتدرانه ما با متجاوز كمترین تردیدی نداشته باشند.
سردار جزایری تصریح كرد: اگر قدرت های سلطه گر از عملی ساختن تهاجم نظامی به میهن اسلامی بازمانده اند و شعله های فتنه های تروریستی داعشی و سایرین توان عرض اندام در كشورمان را ندارند ناشی از اقتدار دفاعی و آمادگی های نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی است .
وی ادامه داد: تردیدی نیست اگر دشمن در این زمینه اندكی احساس ضعف و عدم آمادگی می كرد بایستی هم اكنون در خیابان و محل زندگی و كسب و كار مردم در شهرهای كشور درگیر جنگ و جدال با مزدوران عاریتی آمریكا، تروریست ها و جنایتكاران شبكه استكبار و صهیونیسم بین المللی بودیم.
معاون ستاد كل نیروهای مسلح خاطرنشان كرد: قدرت های سلطه گر و استكباری به ویژه آمریكا در حالی رویای ایستایی و تضعیف توان دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را درسر می پروانند كه توان نظامی را بیشترین تكیه گاه خود برای زورگویی به ملت ایران دانسته و همواره از روی میز بودن گزینه های نظامی سخن گفته اند.
وی گفت: از پایان جنگ تحمیلی (كه با حمایت های همه جانبه استكبار جهانی و آمریكای جهانخوار به وقوع پیوست) تا امروز همواره دشمنان ایران اسلامی به دنبال تضعیف پایه های قدرت نظامی كشورمان و آسیب رساندن به تمامیت ارضی این سرزمین بوده اند؛ به طوری كه این سیاست ها و برنامه های خود را حتی كتمان هم نكرده اند و اكنون نیز این موضوع یكی از راهبردهای اصلی دشمن در مورد جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.
وی در ادامه به این نكته هم اشاره كرد كه هزینه های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، درصد كمی از بودجه كشور را به خود اختصاص می دهد و در مقایسه با بسیاری از كشورها و به خصوص همسایگان بخش اندكی به حساب می آید.
وی اضافه كرد: با وجود آن كه كشور ما از جهات مختلف در معرض آسیب های ناشی از حضور آمریكا و صهیونیزم در منطقه قرار دارد با روحیه انقلابی و جهادی بسیاری از خلاهای ناشی از كمبود اعتبارات جبران می شود.
سرداری جزایری اظهار كرد: اگر روحیه خودباوری و خود اتكایی و اصرار بر تولیدات داخلی و بهره گیری از سرمایه های خودی نبود هرگز به این توانمندی كه برای این مسیر رشد و ترقی مانع تراشی كند با عكس العمل تند مردمی، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها مواجه خواهد شد.
معاون ستاد كل نیروهای مسلح تاكید كرد: نیروهای مسلح و حوزه صنعت دفاعی كشور تحت منویات و تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده كل قوا (مدظله العالی) تحقق دكترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می كنند.
وی ادامه داد: محقق ساختن راهبردها و هدف گذاری های هوشمندانه دفاعی كشور در شرایطی كه قدرت های سلطه گر، زورگو و حیله گر در حال قدرت افزایی نظامی و توسعه زرادخانه های هسته ای و ترانزیت سلاح و تجهیزات پیشرفته نظامی به هم پیمانان و مزدوران منطقه ای خود پیرامون ایران هستند با جدیت ادامه می یابد.
اجتمام**9132**1776**خبرنگار: فرزانه سلامت بخش**دبیر: لیلا خطیب زاده
۰ نفر