۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82232103
T T
۰ نفر
شركت عمران شهرهاي جديد، هشت قرارداد بين المللي امضا كرد

تهران- ايرنا- عضو هيات مديره شركت عمران شهرهاي جديد، از امضاي 17 تفاهمنامه بين شركت‌عمران و ساير بخش‌هاي خصوصي در پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت: هشت فقره از اين قراردادها، بين شهرهاي جديد و شركت‌هاي خارجي منعقد شده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، سيد محمود ميريان افزود: در اين مدت شركت عمران شهرهاي جديد، تفاهمنامه‌اي را با شهرداري‌هاي شهرهاي جديد به امضا رساند كه براساس مفاد اين قرارداد، شهرداري‌ها در قبال دريافت زمين به ارائه خدماتي نظير خيابان‌كشي، ايجاد فضاي سبز، پارك، ساخت پياده‌رو، جدول، جوب، آسفالت خواهند پرداخت.
عضو هيات مديره شركت عمران شهرهاي جديد اضافه كرد: اين تفاهمنامه سرمايه‌گذاري در شهر جديد بهارستان با مبلغ تقريبي 10 ميليارد و 300 ميليون ريال، در شهر جديد صدرا به ميزان تقريبي يك هزار ميليارد ريال، در شهر جديد انديشه به مبلغ 300 ميليارد ريال، در شهر جديد عاليشهر به مبلغ 40 ميليارد ريال، در شهر جديد پرند به ميزان يك هزار و 800 ميليارد ريال( در مرحله تصويب نهايي) در شهر جديد پرديس به مبلغ سه هزار ميليارد ريال ( در مرحله تصويب نهايي) و در شهر جديد هشتگرد با مبلغ دو هزار ميليارد ريال (در مرحله تصويب نهايي) با شهرداري‌ها به امضا رسيده است كه جمعا رقمي بيش از 9 هزار و 70 ميليارد ريال را به خود اختصاص مي‌دهد.
ميريان در ادامه از مشاركت شركت عمران شهرهاي جديد با بخش خصوصي در شهرهاي جديد در قالب 10 فقره قرارداد به مبلغ سه هزار و 250 ميليارد ريال خبر داد و گفت: اين تفاهمنامه با هدف ساخت واحدهاي تجاري در پنج شهر جديد پرديس، بهارستان، سهند، مجلسي و گلبهار با بخش خصوصي به امضا رسيده است.
اين مقام مسئول همچنين با اشاره به عقد هشت تفاهم‌نامه ديگر با شركت‌هاي خارجي در پنج‌ ماهه نخست سال جاري در شهرهاي جديد گفت: شركت عمران شهرهاي جديد با هدف بهره‌برداري بهينه از مصرف انرژي و فناوري‌هاي نوين ساختماني و همچنين بهره‌برداري مجدد از فاضلاب شهري در شهر جديد هشتگرد با شركت آلماني جي.آي.زد (GIZ) و وزارت محيط زيست جمهوري فدرال آلمان قراردادي را امضا كرده و در حال پيگيري اين موارد است.
ميريان در اين خصوص خاطرنشان كرد: امضاي سه تفاهم‌نامه با شركت‌هاي هانوا، ال.اچ و ك.آي.سي.تي در كره جنوبي قرارداد ديگري است كه به منظور ساخت بيمارستان در شهر جديد گلبهار، ساخت شهر جديد خوارزمي در نزديكي سمنان، همكاري علمي و تجربي در ساخت شهرهاي جديد و همچنين همكاري در پژوهش‌هاي علمي بين شركت عمران شهرهاي جديد و اين كشور آسيايي به امضا رسيده است.
وي اضافه كرد: تفاهمنامه ديگري با شركت‌ ايتاليايي مهندسي اروپا، شركت «اف.جي تكنو پل» و «آتليا ايتاليا» و همچنين قراردادي با شركت «كواسار انرژي لوكزامبورگ» درخصوص توليد انرژي به روش خورشيدي براي شهر جديد پرند به امضا رسيده است.
عضو هيات مديره شركت عمران شهرهاي جديد با بيان اين مطلب كه كشور تايلند نيز در ساخت واحدهاي تجاري و سرمايه‌گذاري در اين بخش ابراز تمايل داشته است، گفت: شركت ان.يو.اي تايلند در اين زمينه درخواستي داشته كه همچنان در حال بررسي است.
ميريان درخصوص قرارداد ارائه خدمات مالي از طريق مديريت دارايي‌ها بين شهر جديد پرديس و بانك مسكن نيز اظهار داشت: اين قرارداد نيز به تازگي با مبلغ 10 هزار ميليارد ريال بين شركت عمران پرديس و بانك مسكن به امضا رسيده است.
اقتصام**9189**1429
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد