۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۷:۵۹
کد خبر: 82231872
T T
۰ نفر
آیین بزرگداشت آیت الله خزعلی در حرم امام رضا (ع) برگزار شد

مشهد – ایرنا – آیین بزرگداشت عالم ربانی آیت الله ابوالقاسم خزعلی پنجشنبه شب همزمان با نخستین سالگرد ارتحال آن مرحوم ، با حضور زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی بارگاه منور حضرت رضا (ع) برگزار شد.

آیت الله امامی كاشانی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی،استاندار خراسان رضوی، علما و فضلا و جمعی از مدیران و نیروهای نظامی و انتظامی در این مراسم حضور داشتند.
امام جمعه موقت تهران در این آیین گفت: آیت الله خزعلی در دوران زندگی پربركتشان اهل مجاهدت و علم آموزی بودند و در این زمینه تلاش بسیاری كردند.
حجت الاسلام و المسلمین كاظم صدیقی افزود: آیت الله خزعلی‌ در طول‌ دوران‌ تحصیل‌ خود از محضر استادان‌ ممتاز و وارسته بسیاری‌ مانند آیت الله بروجردی‌ و حضرت‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) بهره‌ بردند و ارادت زیادی نسبت به امام راحل داشتند و از دوستداران ایشان بودند.
وی ادامه داد: بخش‌ زیادی‌ از زندگی‌ آیت الله خزعلی‌ به‌ مبارزه‌ با رژیم‌ طاغوت‌ گذشت و پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ نیز این عالم فرزانه فعالیتهای‌ گسترده ای‌ برای‌ پیشبرد انقلاب‌ انجام‌ دادند.
امام جمعه موقت تهران گفت: این مرد مجاهد و با بصیرت‌ در این‌ سالها، همواره‌ یار امام‌ خمینی‌ (ره‌) و رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بودند‌ و مردم‌ را به‌ پیروی‌ از ولایت‌ مطلقه فقیه‌ و شناخت‌ هوشمندانه توطئه‌ های‌ دشمن‌ و نیز مبارزه‌ با خط‌ نفاق‌ تشویق‌ می كردند.
وی اظهار كرد: شهادت فرزند ایشان توسط رژیم پهلوی، تبعیدهای پیاپی و محدودیت‌ های روز افزون، آیت‌ الله خزعلی را از پیگیری مبارزه علیه رژیم بازنداشت و قبل و بعد از انقلاب با درس و منبر خود به دنبال هدایت و رشد روحیه انقلابی مردم بود.
در این آیین پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت این عالم ربانی در شهریورماه 94 ،قرائت شد.
آیت ‌‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان پس از یك دوره بیماری، صبح روز چهارشنبه 25 شهریور ماه سال گذشته دار فانی را وداع گفتند.
خبرنگار: میترا عبدالهی/ دبیر: علی حیدر شاه حسینی
6012/7489
۰ نفر