۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۳۹
کد خبر: 82231762
T T
۰ نفر
روسیه خواستار قطعنامه شورای امنیت برای تایید توافق مسكو -واشنگتن در مورد سوریه شد

تهران - ایرنا - روسیه خواستار تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل برای تایید توافق مسكو و واشنگتن بر سر توقف درگیری ها در سوریه و عملیات مشترك علیه داعش شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورك، ویتالی چوركین سفیر روسیه روز پنچشنبه گفت : بحث هایی در سازمان ملل در مورد قطعنامه پیشنهادی جریان دارد و این قطعنامه ممكن است چهارشنبه آینده در نشست ویژه شورای امنیت در مورد سوریه به تصویب برسد.
چوركین به خبرنگاران گفت :' ما داریم روی آن كار می كنیم . من فكر می كنم كه ما به تصویب آن در 21 سپتامبر نیاز داریم . '
جان كری و سرگئی لاوروف وزیران خارجه امریكا و روسیه در این نشست سطح بالای شورای امنیت در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهند یافت.
چوركین گفت : این قطعنامه، توافق به عمل آمده در هفته گذشته را كه به اجرای آتش بس در روز دوشنبه منجر شد و راه كمك رسانی به مردم سوریه و از سرگیری احتمالی مذاكرات صلح را هموار كرد ، مورد تایید قرار خواهد داد.
ترك مخاصمه در سوریه روز پنجشنبه نیز برقرار بود ولی یك شرط كلیدی دیگر این توافق یعنی ارسال كمك به مناطق محاصره شده هنوز عملی نشده است.
حدود 20دستگاه كامیون امدادی برای شهر حلب یكی از میدان های اصلی جنگ در یك منطقه حائل بین تركیه و سوریه متوقف شدند و در انتظار دریافت چراغ سبز دمشق برای شروع سفر خود هستند.
شبك ** 1403 *1917 *مترجم- علی روشندل *سردبیر- سید محمدباقر نوربخش

سرخط اخبار جهان