۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82229685
T T
۰ نفر

افزایش همكاری های ورزشی ایران و ارمنستان

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82229685
افزایش همكاری های ورزشی ایران و ارمنستان

تهران - ایرنا - رئیسان كمیته های ملی المپیك ایران و ارمنستان برای توسعه همكاری در زمینه ورزش، تفاهمنامه همكاری امضا كردند.

به گزارش ایرنا از كمیته ملی المپیك، «گاگیك تساروكیان» رئیس كمیته ملی المپیك ارمنستان كه ظهر روز گذشته وارد ایران شده است ، ضمن دیدار و گفت و گو با كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك، تفاهم نامه همكاری دو جانبه ای را به امضا رساند.
رئیس كمیته ملی المپیك ایران در این دیدار با اشاره به نزدیكی فرهنگ دو كشور و دوستی دیرینه ایران و ارمنستان گفت: مردم ارمنستان از دیرباز جزو نزدیكترین دوستان و همسایگان كشور ما بوده اند و امروز شاهدیم كه هموطنان شما در ایران خود را یك ایرانی كامل می دانند و در مهمترین امور و تصمیم گیری ها نیز نقش دارند.
هاشمی افزود: این ارتباط در حوزه سیاسی و اقتصادی هم در سطح بسیار خوب و بالایی بوده كه به طور حتم بعد از این نشست می تواند در بخش ورزشی نیز بهبود یافته و به بهترین رابطه بیانجامد.
وی با تاكید بر اینكه ایجاد این نوع روابط خوب در حوزه ورزش از سیاست های دولت دكتر روحانی است، اظهار داشت: ارتباط دو كشور در حوزه ورزش بی شك می تواند موزانه خوبی در سایر حوزه های همكاری نیز ایجاد كند و به طور قطع با پیگیری جدی دو طرف برای پیاده سازی بندهای تفاهم نامه شاهد روزهای خوبی در ورزش دو كشور خواهیم بود.
رئیس كمیته ملی المپیك ارمنستان نیز در ادامه ضمن تقدیر و تشكر از مسئولین كمیته ملی المپیك بواسطه فراهم سازی برپایی این نشست و امضای تفاهم نامه همكاری گفت: لازم می دانم پیروزی ورزشكاران ایرانی را در بازی های المپیك ریو كه با عنوان بیست و پنجمی بین ٢٠٦ كشور همراه بود تبریك بگویم.
«گاگیك تساروكیان» افزود: بدیهی است كه كسب این نتیجه ماحصل برنامه ریزی و فعالیت و همت دولت، مجموعه ورزش ایران و تلاش ارزنده ورزشكاران و مربیان سخت كوش ایرانی است.
وی ادامه داد: من خود سال ها ورزش قهرمانی كرده ام و به خوبی روی ورزشكاران ایرانی شناخت دارم. به جرات می توانم بگویم نگاه ورزش دنیا به ورزش و ورزشكاران ایرانی و ارمنی نگاهی محترمانه است چرا كه می دانند انگیزه، توان و اراده آنها برای خلق هر نوع شگفتی مناسب است.
رئیس كمیته ملی المپیك ارمنستان در ادامه بیان داشت: خوشبختانه مردم دو كشور ایران و ارمنستان بعنوان مردمانی میهمان نواز و با فرهنگ در جهان شناخته شده اند و حضور من در كمیته ملی المپیك تهران نشان دهنده این است كه نمی خواهیم در حد حرف و تعارف با هم كار كنیم. تصمیم و اراده دو طرف پیاده سازی كامل تفاهم نامه دوجانبه است كه من نیز مطمئنم نكات مثبت فراوانی برای طرفین به همراه خواهد داشت.
در این جلسه مقرر شد مسئولیت اجرایی تفاهم نامه به دبیر كل كمیته های المپیك دو كشور اعطا شود.
ورزشی**1067** 1701
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش