۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰
کد خبر: 82225836
T T
۰ نفر
چاقی و اضافه وزن 21 درصد از دانش آموزان

تهران- ایرنا- «مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش از چاقی و اضافه وزن 21 درصد از دانش آموزان خبر داد و گفت: باید تلاش شود نگاه مدیر مدرسه همان قدر كه به مسائل آموزشی و مسائل پرورشی معطوف است به بخش تربیت بدنی نیز همان طور توجه كند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت آموزش وپرورش، حمیدی امروز (شنبه) در همایش توجیهی برنامه پروژه ملی مهر كه در ساختمان مركزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: زندگی آپارتمان نشینی و فضای شهری تحرك را از بچه ها گرفته و تنها امید بچه ها برای تحرك و ورزش فضای مدارس است كه این فضا باید برای انجام حركات ورزشی آماده شود.
وی تصریح كرد: از 20 بند فرم ارزشیابی 5 بند آن مستقیم و یا غیرمستقیم به معاونت تربیت بدنی و سلامت مرتبط است كه از ناظران پروژه مهر می خواهم آنها را به دقت بررسی كنند.
حمیدی تصریح كرد: كار ساماندهی بیش از 13 میلیون دانش آموز، توسط 35 هزار مربی تربیت بدنی انجام می شود كه لازمه این كار وجود امكانات ورزشی در مدارس می باشد، چرا كه اگر امكانات ورزشی وجود نداشته باشد عملكرد مربیان تربیت بدنی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
معاون تربیت بدنی و سلامت اظهار كرد: باید تلاش شود نگاه مدیر مدرسه همان قدر كه به مسائل آموزشی و مسائل پرورشی معطوف است به بخش تربیت بدنی نیز همان طور توجه كند.
حمیدی از نمایندگان پروژه مهر حوزه ستادی، اعزامی به استان ها خواست اهتمام ویژه ای به تمهید مقدمات امر ورزشی وسلامت در مدارس داشته باشند.
شبد**1953** 3404
۰ نفر