۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82224700
T T
۰ نفر
تفاهم نامه مشترك همكاری خراسان شمالی با تجار جمهوری آذربایجان امضا شد

بجنورد- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از امضای تفاهم نامه مشترك بین این اتاق و اتاق بازرگانی جمهوری آذربایجان در باكو خبر داد و گفت: این تفاهم نامه ها بیشتر در بخش كشاورزی و ارسال خدمات فنی و مهندسی است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و كشاورزی خراسان شمالی، محمد صمدی گفت: این تفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله توسعه اقتصادی صادرات، واردات و سرمایه گذاری مشترك منعقد شد.
وی افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه های بین المللی و اعزام و پذیرش هیات دو طرف همكاری از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.
صمدی خاطرنشان كرد: هیات تجاری بازاریابی خراسان شمالی در چهار روز حضور خود در آذربایجان ضمن ارائه توانمندیهای خود با تجار و بازرگانان بخش های دولتی و خصوصی جمهوری آذربایجان در بخش های مختلف دیدار كردند.
صمدی همچنین افزود: به دنبال سفر هیات 22 نفره تجار و بازرگانان این استان به جمهوری آذربایجان و گرجستان روابط تجاری و بازرگانی با این كشورها گسترش می یابد.
وی گفت: این هیات در سفر به گرجستان هم با ظرفیت های این كشور در بخش های مختلف آشنا شد و قرار است تفاهم نامه مشتركی با تجار و بازرگانان آن امضا شود.
این سفر هفته گذشته به كشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان انجام شد.
افزون بر 26 میلیون دلار كالا از خراسان شمالی واقع در شمالشرق كشور به كشورهای هدف از جمله جمهوری آذربایجان و گرجستان در پنج ماه نخست امسال صادر شده است.
3007/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها