۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82217228
T T
۰ نفر
واریز درآمد فروش نفت به حساب بانك مركزی/ارتباط با بانك های متوسط اروپایی برقرار است

تهران- ایرنا- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: ایران برای دریافت عواید فروش نفت هیچ مشكلی ندارد و پول حاصل از فروش نفت به حساب بانك مركزی واریز می شود.

به گزارش ایرنا، درآمد حاصل از فروش نفت ایران در دوران تحریم در حساب های بانك مركزی بلوكه می شد و امكان برداشت از آنها فراهم نبود اما اجرای برجام، این محدودیت ها را برطرف كرد.
اكنون همه درآمدهای حاصل از فروش نفت به حساب بانك مركزی واریز می شود؛ به طوری كه دیگر هیچ حساب بلوكه شده ای وجود ندارد و مراودات مالی برقرار شده است، هر چند برخی بانك ها هنوز با احتیاط رفتار می كنند.
در همین پیوند، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: بانك های بزرگ اروپایی با اینكه برای برقراری ارتباط با بانك های ایرانی از لحاظ قانونی مشكلی ندارند اما به دلیل جرایم سنگینی كه از سوی وزارت خزانه داری آمریكا علیه آنها اعمال شده است تا اندازه زیادی محتاطانه عمل می كنند.
به گزارش وزارت نفت، «امیرحسین زمانی نیا» تاكید كرد اكنون ارتباط با بانك های متوسط اروپایی به طور كامل برقرار است.
وی افزود: هیچ مانع قانونی برای ارتباط بانك های بزرگ اروپایی با بانك های ایرانی وجود ندارد و مشكل بانك های بزرگ نیز بزودی رفع می شود.
معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی درباره امضای قرارداد با شركت های خارجی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: تاكنون ٩ یادداشت تفاهم با شركت های بزرگ اروپایی و آسیایی برای مطالعه پروژه ها امضا شده است و امیدواریم این یادداشت تفاهم ها تا پایان امسال به قرارداد منجر شود.
به گزارش ایرنا، میزان صادرات نفت ایران در مردادماه به دو میلیون و 100 هزار بشكه در روز رسید كه درآمد حاصل از آن به طور مستقیم به حساب های بانك مركزی واریز می شود.
اقتصام**2022**1961
۰ نفر