۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۲۵
کد خبر: 82212778
T T
۰ نفر
رئیس سازمان بهزیستی : سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول در كشور متولد می شود

ساری - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت كه هم اكنون به علت اجباری نبودن آزمایش ژنتیك، سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول در كشور متولد می شوند.

انوشیروان محسنی بندپی چهارشنبه شب در حاشیه مراسم پایانی یازدهمین جشنواره فرهنگی - ورزشی فرزندان بهزیستی كشور در بابلسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای جلوگیری از این وضعیت در برنامه ششم توسعه كشور آزمایش ژنتیك و مشاره های مربوطه در كشور اجباری خواهد شد.
وی ادامه داد : خوشبختانه دولت و مجلس شورای اسلامی هم این نوید را دادند كه در برنامه ششم توسعه آزمایش ژنتیك اجباری خواهد شد.
محسنی بندپی با بیان این كه به دلیل بالا بودن هزینه مربوط به آزمایش و مشاوره های ژنتیك، بهزیستی هزینه خانواده ها را پرداخت می كند ، اظهار داشت : در حال حاضر نیز به طور مستند موارد مربوط به آزمایش ژنتیك ابتدا از استان كرمان به صورت پایلوت آغاز شد و سپس استان یزد و مازندران نیز به آن اضافه شده اند.

** كاهش اعیتاد ، مهم ترین تكلیف
رئیس سازمان بهزیستی كشور با اعلام این كه مهم ترین خدمات بهزیستی كشور تكلیفی بود كه رهبر معظم انقلاب در حوزه پیشگیری ، كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی برعهده دستگاه های مسئول قرار داده است ، گفت : اعتیاد مهم ترین آسیب و طلاق و حاشیه نشینی هم در این ردیف قرار دارند ، به همین خاطر تلاشمان بر این است كه بتوانیم نسبت به پیشگیری ، كنترل و كاهش این آسیب ها اقدامات همه جانبه ای را انجام دهیم.
وی افزود : بسته خدمات سازمان بهزیستی كشور نیز برای پیشگیری ، كنترل و كاهش اعتیاد یك بسته كامل است و به عنوان مسئول كمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با اعتیاد و نیز در رابطه با صدور مجوز برای كمپ های اعتیاد و پروتكل های درمانی در زمینه توانمندسازی افرادی كه دچار معضل اعتیاد شدند اعم از اشتغال، مسكن و حرفه آموزی ، كمك های لازم ارائه می شود.
محسنی بندپی از آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 12 هزار معتاد در سال گذشته خبر داد و گفت كه این آموزش ها با امضای تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای كشور ارائه شد.
وی افزود : همچنین 750 نفر از معتادان بهبود یافته، پارسال مشغول كار شدند و به 700 نفر هم مسكن واگذار شد.
رئیس سازمان بهزیستی كشور همچنین با بیان این كه طلاق از آسیب هایی است كه بنیاد خانواده را مورد هدف قرار می دهد ، گفت : یكی از تبعات این آسیب زنان بی سرپرست و فرزندان طلاق هستند.
وی افزود : آموزش مهارت های زندگی ، آموزش پیش از ازدواج ، سبك صحیح زندگی و فرزند پروری هم از مهم ترین برنامه هایی است كه به طور جدی در دستور كار سازمان بهزیستی كشور قرار گرفته است.
محسنی بندپی گفت : در حال حاضر با پنج دبیرستان تهران تفاهم نامه همكاری منعقد شد و برنامه این است كه 390 مدرسه با یك هزار و 900 مركز مشاوره برای كاهش طلاق همكاری كنند كه امیدواریم نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد.
یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی كشور از 31 مرداد ماه جاری در دو مرحله جداگانه برای دختران و پسران در بابلسر برگزار شد.
در این جشنواره 620 دختر و پسر زیر پوشش بهزیستی از 30 استان كشور در رشته های فوتسال ، شنا ، دو و میدانی ، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز با هم رقابت كردند .
شبك ** 7328/1654 **1917
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه