۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82211705
T T
۰ نفر
نماینده مجلس:تقویت تولید داخلی در گرو مشاركت بانك ها با تولیدكنندگان است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت تولید داخلی در گرو مشاركت قدم به قدم بانك ها و موسسه های مالی با تولیدكنندگان است.

به گزارش ایرنا،‌علی وقف چی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه با سیستم بانكی موجود در كشور به جایی نمی رسیم، افزود: نقش آفرینی بانك ها در زمینه راه اندازی و فعال كردن واحدهای تولیدی علاوه بر مشاركت در سود، مشاركت در زیان را هم باید در بر بگیرد.
وی ادامه داد: متاسفانه بانك ها حداكثر تلاششان بر این امر متمركز است كه اصل پول، سود و دیركرد آن را برگردانند، در نتیجه با نبود حمایت در معنای واقعی، وضعیت اقتصادی در بخش های مختلف صنعتی، كشاورزی و خدماتی در كشور دچار ضعف و نابسامانی شده است.
وقف چی اظهار كرد: انتظار این است كه نظام بانكی كشور با نگاهی كارشناسانه و تخصصی تر و احساس مسئولیت بیشتر وارد مشاركت قدم به قدم با تولیدكنندگان شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه تغییر نگاه در رفع مشكلات، نیاز امروز جامعه ما است،گفت: سیستم بانكی جوابگوی نیاز كشور در تولید نیست و لازم است با انجام اصلاحاتی در آن، زمینه مشاركت موسسه های مالی و بانك ها با تولید كنندگان فراهم شود.
وی بر لزوم ساماندهی اشتغال در جامعه اشاره كرد و گفت: رعایت عدالت در اشتغال، امر بسیار مهمی است و تا زمانی كه این امر در كشور بر اساس عدالت سامان دهی نشود، برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال به نحو مطلوب صورت نخواهد گرفت.
7312/6085
۰ نفر