۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۷:۲۵
کد خبر: 82211369
T T
۰ نفر
پایان تردیدآمیز ماموریت سفیرسعودی در لبنان/ بازنشستگی یا مجازات دیپلماتیك

بیروت – ایرنا – همزمان با تحولات در لبنان، رژیم سعودی به طور ناگهانی پایان ماموریت «علی عواض عسیری» سفیر این رژیم در لبنان را به بهانه بازنشستگی اعلام كرد و « ولید البخاری» به عنوان كاردار جایگزین او و مشغول كار شد.

براساس گزارش روز چهارشنبه ایرنا،علاوه بر ایجاد سوال هائی در خصوص علت كاهش سطح نمایندگی دیپلماتیك سعودی در لبنان از سفیر به كاردار، اعلام ناگهانی بازنشستگی و پایان تردید آمیز ماموریت عسیری در حالی صورت گرفت كه وی قرار بود به عنوان سفیر سعودی در پاكستان به كار دیپلماتیك و سیاسی خود ادامه دهد.
بعداز تاخیر طولانی عسیری در بازگشت به لبنان كه برای گذراندن دوره مرخصی به عربستان رفته بود، رسانه های سعودی ادعا كردند كه او بازنشسته شده و دیگر به عنوان سفیرسعودی به بیروت بازنمی گردد.
در این خصوص روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابعی نوشت: مقامات سعودی، عسیری را در چارچوب مجازاتی دیپلماتیك كه برای او تعیین شد، بازنشسته كردند.
الاخبار افزود: آل سعود از اقدامات عسیری برای نزدیك شدن به برخی شخصیت های لبنانی بدون هماهنگی قبلی با آنها خشمگین شده بودند.
منابع این روزنامه لبنانی گفته اند كه شاید به طوردقیقتر بتوان گفت كه علت خشم آل سعود نسبت به سفیر عزل شده ریاض در بیروت، نزدیك شدن بی اندازه او به ژنرال « میشل عون» رئیس فراكسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد ریاست جمهوری این كشور است.
آل سعود نام ژنرال عون عضو گروه 8 مارس و حامی مقاومت ضد صهیونیستی و تكفیری و نزدیك به حزب الله لبنان را برای ریاست جمهوری لبنان وتو كرده اند و ناظران علت تعویق انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان را رفتار مداخله جویانه سعودی ها دانسته اند.
لبنان دو سال و سه ماه است كه رئیس جمهوری ندارد.
خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان