۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82208459
T T
۰ نفر
نحوه دریافت اخذ عوارض در مناطق آزاد اصلاح گردید

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری سه مصوبه هیات وزیران در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی اخذ عوارض و تعیین حد نصاب معاملات در مناطق آزاد تجاری - صنعتی را به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ كرد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری تصویب نامه هیات وزیران درخصوص اضافه شدن متون به عنوان مواد 5 تا 7 به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران را كه بر اساس آن سه ماده واحده با اصلاحاتی به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی اضافه می شود را برای اجرا ابلاغ كرد.
این مصوبه نحوه دریافت عوارض توسط سازمان های مندرج در این آیین نامه از شركت های ارائه دهنده خدمات قراردادهای مشاوره، طراحی و پیمانكار را تعیین و تكلیف می كند.
معاون اول رییس جمهوری این مقرره را كه در جلسه مورخ 1395.05.27 هیات وزیران تصویب و با شماره 67167 مورخ 1395.06.4 به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ كرد.
همچنین معاون اول رییس جمهوری تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین نصاب معاملات موضوع ماده 22 آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان های مناطق آزاد تجاری - صنعتی كه بر اساس آن با توجه به تقسیم بندی معمالات در سه بخش معمالات كوچك، متوسط و عمده، حد نصاب این معاملات را مشخص می كند را با شماره 67168 مورخ 1395.06.04 به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ كرد.
این مقرره در جلسه مورخ .05.27 1395 به تصویب هیات وزیران تصویب رسیده بود.
همچنین جهانگیری تصویب نامه هیات وزیران درخصوص اصلاح دستورالعمل و روش اجرایی آیین نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی كه بر اساس آن علاوه بر تغییرات در عبارات و كلمات، اصلاحاتی درباره نحوه دریافت عوارض صدور مجوز ساخت و ساز و پروانه پایان كار تصمیم گیری شده است را با شماره 67323 مورخ 1395.06.06 به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ كرد.
به گزارش سامانه ملی قوانین و مقررات از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، این مقرره در جلسه مورخ 1395.06.06 به تصویب هیات وزیران رسید.
سیام ** 9314
۰ نفر