۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82201443
T T
۰ نفر

رویترز:قیمت نفت دربازارهای جهانی كاهش یافت

۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82201443
رویترز:قیمت نفت دربازارهای جهانی كاهش یافت

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام كرد، قیمت های نفت خام روز چهارشنبه بیش از یك درصد كاهش پیدا كرد، زیرا ذخیره سازی نفت خام در آمریكا افزایش یافت و نگرانی ها در مورد كاهش تقاضای نفت چین تشدید شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، قیمت آتی نفت برنت دریای شمال در ساعت 06:14 امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن به 49 دلار و 32 سنت در هر بشكه رسید كه نسبت به قیمت پایانی دیروز (سه شنبه) 64 سنت یا 1.3 درصد كاهش داشت.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریكا نیز در ساعت یاد شده در مقایسه با آخرین قیمت روز گذشته 72 سنت یا 1.5 درصد كاهش پیدا كرد و به 47 دلار و 38 سنت رسید.
عامل اصلی تقاضای بالای نفت در چین، پالایشگاه های مستقل و غیردولتی موسوم به «تی پات» ها هستند كه از ژوئیه (تیر) گذشته پس از دریافت سهمیه واردات از دولت و اخذ مجوز، اقدام به واردات نفت خام كرده اند.
اما سخت گیری پكن در مورد این پالایشیگاه ها به دلیل فرار مالیاتی آنها، ترس از كاهش تقاضای نفت چین را تشدید كرد.
بر اساس اعلام دیروز انجمن نفت آمریكا، ذخیره سازی نفت خام در این كشور هفته گذشته افزایش یافت.
قیمت های نفت روز گذشته پس از آنكه اعلام شد، ایران علامت هایی می فرستد كه نشان می دهد این كشور از یك اقدام مشترك برای بالا بردن قیمت نفت حمایت می كند، بالا رفت .
در پایان معاملات دیروز، هر بشكه نفت برنت دریای شمال به قیمت 49 دلار و 96 سنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت به بهای 48 دلار و 10 سنت معامله شد.
اقتصام**1063**1561
۰ نفر