۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82198349
T T
۰ نفر

80 درصد پزشكان عمومی مشهد مطب ندارند

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82198349
80 درصد پزشكان عمومی مشهد مطب ندارند

مشهد- ایرنا- مدیر اجرایی سازمان نظام پزشكی مشهد گفت: بسیاری از پزشكان عمومی به دلیل هزینه های بالای اجاره مطب و تحمیل هزینه های جانبی از سوی نهادهایی همچون شهرداری و دارایی از مطبداری منصرف شده اند.

دكتر هادی بیژن نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز پزشك افزود: بر این اساس هم اكنون تنها حدود یك پنجم از پزشكان عمومی فعال در مشهد در سطح این كلانشهر سه و نیم میلیون نفری مطب باز كرده اند.
وی شمار پزشكان عمومی شاغل در مشهد را چهار هزار و 857 نفر ذكر و بیان كرد: كمتر از هزار نفر از آنان در مطب شخصی به مداوای بیماران می پردازند.
مدیر اجرایی سازمان نظام پزشكی مشهد ادامه داد: این پزشكان عمومی سعی می كنند یك نوبت كاری خود را به كار در درمانگاههای خصوصی و یا بیمارستانها اختصاص دهند تا نیاز به پرداخت هزینه های جانبی نباشد.
وی تعداد كل پزشكان عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو نظام پزشكی مشهد را هفت هزار نفر اعلام و بیان كرد: چهار هزار و 877 نفر آنها پزشك عمومی، هزار و 939 نفر متخصص و 206 نفر پزشك فوق تخصص هستند.
بیژن نژاد گفت: كلانشهر مشهد به لحاظ تعداد پزشكان و فعالیت انواع رشته های پزشكی از توانمندی بالایی در سطح كشور برخوردار است.
وی مجموع اعضای نظام پزشكی مشهد را 13 هزار و 134 نفر اعلام و بیان كرد: پزشكان، دندانپزشكان، داروسازان، پیراپزشكان، بینایی سنجها، كارشناسان علوم آزمایشگاهی و كاردرمانی عضو این تشكل هستند.
یكم شهریور ماه مصادف با زادروز حكیم ابوعلی سینا 'روز پزشك' نامگذاری شده است.
3027/1858
۰ نفر