۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۷:۳۹
کد خبر: 82194739
T T
۰ نفر

مرگ كارگرفیلیپینی باآزارجنسی كارفرمای سعودی

۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۷:۳۹
کد خبر: 82194739
مرگ كارگرفیلیپینی باآزارجنسی كارفرمای سعودی

كوالالامپور – ایرنا – شكنجه و آزارهای جنسی كارگران خارجی و نقض حقوق بشر توسط كارفرماهای عربستان در سكوت غربی ها هر روز خبرساز است و رسانه های فیلیپین روز دوشنبه از مرگ یك كارگر این كشور در عربستان پس از آزار جنسی كارفرمای سعودی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، یك كارگر فیلیپینی در حالی كه كارگران این كشور در عربستان چند ماه حقوق خود را دریافت نكرده و برای رفع گرسنگی در سطل های زباله فروشگاه ها بدنبال مواد غذایی می گردند و یا گدایی می كنند، توسط كارفرمای خود مورد تجاوز قرار گرفت و جان داد.
'سیلوستره بلو' وزیر كار و استخدام فیلیپین تایید كرد 'ایرما آویلا ادلوی' 35 ساله روز پنجشنبه در عربستان جان خود را از دست داده است.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، وزیر كار فیلیپین اكنون برای نظارت بر بازگشت كارگران فیلیپینی كه به دلیل بحران مالی شركت های عربستان و دولت این كشور شغل خود را از دست داده و ماه ها دستمزدی دریافت نكرده اند، در عربستان سعودی است.
'سیلوستره بلو' در یك پیام متنی، اعلام كرد كه خانواده 'ایرما آویلا ادلوی' كه با تجاوز كارفرمای عربستانی مرده است 150 هزار پزو (حدود سه هزار و 250 دلار) كمك خارج از كشور كارگران از اداره رفاه و 15 هزار دلار 'مزایای بیمه اجباری' دریافت می كنند.
این كارگر 35 ساله فیلیپینی 28 ژوئیه (7 مرداد) برای كار وارد عربستان سعودی شد و به استخدام كارفرمای خود درآمد.
وی اوایل هفته گذشته درپی صدمات شدید ناشی از آزار جنسی كارفرمای عربستانی خود به بیمارستان 'ملك سلمان' در ریاض منتقل و به كما فرو رفت.
'ایرما آویلا ادلوی' در حالی به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شد كه سابقه مشكلات قلبی نیز داشته است، اما معاینات پزشكی بر روی قربانی نشان داد توسط كارفرمای سعودی مورد آزار جنسی قرار گرفته است.
'هانس لئو كاكداك' مدیر اداره اشتغال خارج از كشور فیلیپین نیز گفت كه بررسی از كارفرمای سعودی این كارگر فیلیپینی آغاز شده است.
برخی فیلیپینی ها در عربستان كه از مشاغل ساختمانی اخراج و یا حقوق خود را ماه ها دریافت نكرده‌اند مجبور به گدایی و یا یافتن غذا در میان زباله‌ها برای رفع گرسنگی خود شده‌ اند.
دولت فیلیپین تعداد این افراد را 9 هزار نفر و حقوقدان های امور كار و كارگری این تعداد را 20 هزار نفر تخمین زده ‌اند.
آساق**1611

سرخط اخبار جهان