۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳
کد خبر: 82194556
T T
۰ نفر
روسيه مراكز جبهه النصره در سوريه را با موشك هاي بالدار هدف قرار داد

مسكو - ايرنا- وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه رزمناوهاي اين كشور در درياي مديترانه چند فروند موشك بالدار به مراكز تحت كنترل تروريست هاي جبهه النصره در سوريه پرتاب كرده اند.

به گزارش ايرنا، وزارت دفاع روسيه روز جمعه در گزارشي كه در پايگاه اينترنتي اين وزارتخانه منتشر شد، اعلام كرد: رزمناوهاي سرپوخوف و زلوني دول در چارچوب رزمايش در درياي مديترانه 3 فروند موشك بالدار از نوع كاليبر را به مراكز جبهه النصره در استان حلب پرتاب كرده است.
اين موشك ها يك مقر فرماندهي، يك پايگاه تروريست ها، كارگاه توليد مهمات خمپاره و يك انبار تسليحات جبهه النصره را در منطقه در تعزا نابود كرده اند.
در گزارش وزارت دفاع روسيه گفته شده است: داده هاي ماهواره اي نشان مي دهد كه موشك ها به اهداف پيش بيني شده اصابت كرده و آن را منهدم كرده اند.
وزارت دفاع روسيه همچنين خاطرنشان كرده است كه مسير موشك ها به گونه اي تعيين شده بود كه از مناطق خالي از سكنه عبور كنند.
روسيه رزمايش دريايي در درياي مديترانه را روز دوشنبه در چارچوب افزايش آمادگي نيروي دريايي اين كشور در اين منطقه براي مقابله با تهديدهاي تروريستي آغاز كرد.
اين رزمايش را ناوگان درياي سياه روسيه برگزار مي كند كه در آن 10 رزمناو و كشتي پشتيباني مواضع از پيش تعيين شده را هدف آتشباري موشكي قرار مي دهند.
بنا به گزارش خبرگزاري روسيا سگودنيا، وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه در جريان رزمايش برنامه ريزي شده واحدهاي دريايي در درياي مديترانه تاكتيك هاي حل و فصل اوضاع بحراني بر اثر فعاليت هاي جنگي تروريست ها را تمرين مي كنند.
دامنه اين رزمايش آبي به گونه اي طراحي و تدارك ديده شده كه بخشي از كشتي هاي جنگي روسيه از پايگاه دريايي سواستوپول به رزمناوهاي حاضر در درياي مديترانه پيوسته اند و پس از پايان تمرين جنگي كه مدت آن نيز اعلام نشده است به محل استقرار خود باز مي گردند.
چند فروند رزمناو روسيه در درياي مديترانه جزو نيروهاي مسلح اين كشور هستند كه با ارتش سوريه در چارچوب عمليات 11 ماهه ضد تروريستي همكاري دارند و از پايگاه پشتيباني دريايي طرطوس اين كشور استفاده مي كنند.
شبك **اروپام*391 **1917

سرخط اخبار جهان