۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82186967
T T
۰ نفر
75 هزار زوج در طرح آینه و شمعدون صاحب جهیزیه می شوند

تهران - ایرنا- مسوول طرح آینه و شمعدون كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 75 هزار زوج آماده ازدواج در این طرح تا پیش از ماه محرم صاحب جهیزیه می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،‌ حجت الاسلام رضا رویت عصر شنبه در مراسم ملی طرح آینه و شمعدون كه با حضور 110 زوج تهرانی برگزار شد، اظهاركرد: از ابتدای آغاز این طرح ملی با استفاده از ظرفیت های حاكمیتی، سمن های مردم نهاد و مردمی به جذب نذورات هموطنان اقدام كرده ایم.
طرح ملی «آینه شمعدون» عنوان طرحی خیریه و مردمی برای مشاركت در شروع زندگی 75هزار دخترعقد‌كرده بی‌جهیزیه است.
وی افزود: هم اكنون 75 هزار زوج آماده ازدواج در صف انتظار دریافت جهیزیه كمیته امداد هستند كه امیدواریم تا بیش از فرا رسیدن ماه محرم با كمك هموطنان و خیرین برای همه آنها فراهم شود.
وی بابیان اینكه با برنامه ریزی های انجام شده از ظرفیت های فضای مجازری همچون اینستاگرام برای چهارصد زوج جهیزیه فراهم گشده است.
وی گفت: امروز نیز با كمك تشكل آبشار عاطفه ها موفق به تامین و تهیه لوازم خانگی برای جهیزیه 500 زوج نیز فراهم و به شهرهای مورد نظر ارسال شد.
مدیركل كمیته امداداستان تهران، از اهدای تسهیلات وام اشتغال به 110 زوج كه در این مراسم حضور داشتند خبر داد.
محسن ولیئی گفت: برای هر زوج به میزان 150 میلیون ریال اشتغال اهدا شد.
وی باتوجه به آماره بالای طلاق در كشور گفت:خوشبختانه میزان طلاق در بین مددجویان كمیته امداد كمتر از یك درصد است.
ولیئی توانمندی مددجویان از اهداف مهم كمیته امداد برشمرد و گفت: یكی از برنامه‌ها و اقدامات خوب این نهاد جهت تحقق این هدف ایجاد شغل برای افراد تحت حمایت است.
اجتمام /۱۷۲۴ / ۳۳۷۷
۰ نفر