۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82175564
T T
۰ نفر
ضریب نفوذ صنعت بیمه در ایران 1.9 درصد است

تبریز- ایرنا- دبیركل سندیكای بیمه گران ایران، ضریب نفوذ بیمه در ایران را 1.9 درصد اعلام كرد و گفت: میانگین ضریب نفوذ جهانی بیمه 6 درصد است و باید در حوزه فروش بیمه بیشتر تلاش كنیم.

به گزارش ایرنا، علی اكبر اولیاء روز پنجشنبه در همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه در تبریز اظهاركرد: با وجودی كه اصل 44 تصویب شده و سهم بیمه دولتی كاهش پیدا كرده است ولی سایه تصمیم گیری های دولتی بر سر بیمه هست كه ادامه كار را با مشكل مواجه می كند.
وی با بیان اینكه وضعیت صنعت بیمه در ایران چندان خوب نیست و به خاطر نرخ های تكلیفی در بیمه خودرو 20 هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم، افزود: بخشی از این اتفاق ها به عملكرد ما و بخشی هم به باورهای اجتماعی و شناخت مردم از صنعت بیمه برمی گردد.
دبی كل سندیكای بیمه گران ایران با بیان اینكه دنیای غرب از بیمه ثروت خوبی تحصیل كرده و این صنعت تبدیل به یك دانش و نهادینه شده است، بر ضرورت آشنایی همه فعالان این حوزه به ویژه نمایندگان و كارگزاران شبكه فروش با مفاهیم اولیه بیمه تاكید كرد.
اولیاء با بیان این كه صنعت بیمه فضای مناسبی برای كسب و كار ندارد، افزود: باید زنجیره ارتباطی بیمه را گسترش دهیم و وضعیت بیمه رصد و نقد شود.
دبیركل سندیكای بیمه گران ایران ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی را بیشتر از متوسط كشوری اعلام كرد و گفت: انتظار می رود در بحث نیروی انسانی صنعت بیمه ظرفیت های بیشتری در حوزه آموزشی تعریف شود تا با تعامل با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بتوانیم كسری های این صنعت را رفع كنیم.
وی بر ضرورت تاسیس شركت های بیمه استانی تاكید كرد و گفت: استان ها نباید تنها نماینده شركت های بیمه مركز باشند.
وی گفت: باید بازار بیمه را به فراتر از مرزهای كشور گسترش دهیم تا علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه، دانش و ارتباطات خود را هم افزایش دهیم.
اولیاء با بیان این كه بیمه دانش بین المللی است، ارتباط با موسسه های پژوهشی و شركت های بین المللی را ضروری دانست و گفت: به خاطر وقفه چهار، پنج ساله برقراری ارتباط با شركت های معتبر دنیا دچار چالش شده و از دانش روز بیمه اندكی فاصله گرفتیم.
وی با بیان این كه اگر صنعت بیمه حداقل سودآوری را نداشته باشد، رشد نخواهد كرد، اظهاركرد: متولیان بیمه باید با مردم، رسانه ها و گروه های اجتماعی تعامل گسترده داشته باشند.
دبیركل سندیكای بیمه گران ایران خاطرنشان كرد: از سال گذشته قانون جدید بیمه شخص ثالث را پیگیری كردیم كه این قانون تصویب شده ولی كاستی های فراوانی دارد و در زمان حاضر در حال تدوین آیین نامه های اجرایی این قانون هستیم.
اولیاء هم چنین گفت: در حال تصویب قانون بیمه پایه مدیریت سوانح هستیم كه می تواند بسیاری از مشكلات غیرمترقبه را كاهش دهد.
نخستین همایش یكروزه «توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه» به منظور بازاریابی و مشتری مداری، آشنایی و بررسی مباحث مالیاتی مرتبط با شبكه فروش بیمه و رفتار حرفه ای شبكه فروش در تبریز برگزار شد.
30 شركت بیمه دولتی و خصوصی در عرصه صنعت بیمه كشور فعال هستند.
6132/3071/518 / 1175
۰ نفر