۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳
کد خبر: 82172194
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: مجوز احداث پتروشيمي در شمال استان بوشهر صادر شد

گناوه-ايرنا- نماينده مردم بوشهر، گناوه وديلم درمجلس شوراي اسلامي گفت: با پيگيري هاي مستمر و نشست با وزير نفت از جابه جايي پتروشيمي گناوه ودشتستان به جزيره خارگ جلوگيري و مجوز احداث آن در شمال استان بوشهر صادر شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام عبدالحميد خدري روز سه شنبه درنشست با فرماندار، بخشداران و نمايندگان دهيار و شوراهاي اسلامي روستاهاي شهرستان گناوه افزود: با وجود اينكه صورتجلسه توافقنامه انتقال پتروشيمي گناوه و دشتستان به جزيره خارگ بدليل تامين نشدن خوراك آنها، موجود است و هيچ صدايي نيز از كسي بلند نشد، با پيگيري هاي مستمر و نشست با وزير نفت از جابه جايي آنها جلوگيري شد.
وي اضافه كرد: درنشستي به همراه استاندار بوشهر با سرمايه گذار اين پروژه كه صاحب سه پتروشيمي در كشور است و قصد داشت در ماهشهر سرمايه گذاري كند، وي را به اجراي پتروشيمي در منطقه ويژه شمال استان بوشهر متقاعد كرديم.
عضو هيات رئيسه كميسيون انرژي مجلس اظهاركرد: بمنظور تامين خوراك اين پروژه مهم از جزيره خارگ، با وزير نفت و مسئول پتروشيمي كل كشور رايزني بعمل آمد و قول مساعد همكاري دادند.
وي گفت: با اجرا و بهره برداري از اين پروژه حدود شش هزار نيرو مشغول بكار خواهند شد كه براي هميشه مشكل اشتغال در شمال استان ريشه كن خواهد شد.
خدري اظهاركرد: باتوجه به مشكلاتي كه در حوزه انتخابيه بويژه بحث اشتغال وجود دارد به مسئولان شركت ها و تاسيسات موجود در استان اعلام كردم اجازه نخواهيم داد پروژه هايي كه در منطقه و روستاهاي ما هستنند مملو از نيروهاي غيربومي باشند.
وي افزود: طبق آموزه هاي ديني اگر غرامت لوله هاي نفتي به ما مي رسد غنايم آن نيز بايد به ما برسد و منطقي و انصاف است وهمه آن را مي پذيرند.
وي گفت: از شركت هاي موجود در عسلويه، سياهمكان، گوره و پارس جنوبي بطور رسمي خواسته شده تا تمامي مشخصات و مدارك كاركنان شاغل به همراه سكونت و محل صدور شناسنامه اعلام كنند تا درصورتي كه اختصاص 50 درصد نيروي بومي محقق نشده باشد به عنوان يك وظيفه ذاتي كه نظارت بر اجراي قانون است ورود وبا متخلفان ازطريق مراجع قانوني برخورد خواهد شد.
نماينده مردم بوشهر، گناوه وديلم در مجلس شوراي اسلامي يكي ديگر از معضلات و مشكلات حوزه انتخابيه را سد چم شير دانست و افزود: درحالي كه در اين پروژه بودجه هاي استان بوشهر هزينه شده و قرار بود 49 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي حيات داود و ليراوي آبياري و حتي عمليات اجرايي انتقال آب به شمال استان 40 درصد پيشرفت داشت، پرونده آن بسته شده بود كه با پيگيري هاي مشترك با استاندار بوشهر نويدهايي براي بازگشت اين پروژه به حالت اوليه وجود دارد.
وي بيان كرد: با ارتباط و تعامل خوبي كه با وزير نفت برقرار شده قول مساعد دادند كه به شمال استان بوشهر سفر كند.
دبير كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: با مشكلات حوزه انتخابيه آشنا و اشراف كامل دارم و تمام توان و تلاش خودرا در برطرف كردن مشكلات بكار خواهم بست.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043 /1484
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد