۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82171116
T T
۰ نفر
باهنر:در برجام ضرر نكردیم، سود بردیم/ قصد نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم

تهران - ایرنا – رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، برجام را یكی از اقدامات خوب دولت یازدهم دانست و گفت: در مجموع در برجام ما ضرر نكردیم بلكه سود بردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمدرضا باهنر روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران كه در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد در ارزیابی عملكرد دولت یازدهم اظهار داشت: دولت یازدهم دو یا سه برنامه را روی میز گذاشت و آن را دنبال كرد.
وی ادامه داد در موضوع برجام كار خوب و قوی توسط متخصصین صورت گرفت و بحث هایی كه در این زمینه مطرح می شود طبیعی است. ما در برجام ضرر نكردیم بلكه سود بردیم اما علاقه داشتیم سود بیشتری ببریم.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: رقبای ما برجام را اجرا نكردند كه ما هم با آنان بحث و جدل می كنیم و مسئله بازگشت به قبل از برجام روی میز ما است و اگر احساس كنیم بازی برد – برد نیست به قبل از برجام بر می گردیم.
باهنر همچنین یكی از موفقیت های دولت روحانی را مهار تورم دانست و گفت: در بحث خروج از ركود اگر هم اتفاقی افتاده این اتفاق به ذائقه مردم ننشسته است و مردم رنج می برند.
وی ادامه داد: دولت باید در بحث خروج از ركود یك كار قوی كند و قدم سنگینی بردارد كه اگر در این زمینه اقدام قوی صورت گیرد عملكرد دولت، مثبت ارزیابی می شود.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه گمانه ‌زنی‌های رسانه ‌ای حاكی از آن است كه شما رقیب اصلی روحانی در انتخابات سال آینده هستید‌، آیا این ادعا درست است؟ گفت: من چندی پیش نیز چنین خبرهایی را تكذیب كرده بودم.
باهنر با بیان اینكه به هیچ وجه قصد نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را ندارد، افزود: من حقوق بگیر دولت هستم و بهتر است مرا با دولت درگیر نكنید.
وی همچنین درباره راهبرد اصولگرایان برای انتخابات سال آینده اظهارداشت: مباحث درون حزبی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری 96 آغاز شده است و تلاش می‌ كنیم عملكرد دولت را عالمانه و عادلانه نقد كنیم.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین همچنین با انتقاد از كسانی كه نقدهای بی‌ محابا نسبت به دولت دارند گفت: متأسفانه برخی برای نقد و بررسی دولت از فضاهای حاشیه ‌ای و دروغ و افترا استفاده می ‌كنند كه من به همه توصیه می ‌كنم در میدان نقد از جاده انصاف خارج نشوند و مستند سخن بگویند.
باهنر افزود: فضای مجازی مانند شمشیر دولبه ‌ای است كه به رغم دارا بودن ویژگی ‌های مثبت می‌ تواند به تهمت زدن و شایعات دامن بزند اما باید بدانیم ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌ كنیم و باید اخلاق و مشی‌ ما منطبق با آن باشد.
وی همچنین با تاكید بر اینكه نباید فضای كشور را انتخاباتی كنیم، اظهارداشت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب توصیه كردند نباید فضای كشور را زود انتخاباتی كرد.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درباره علت هجمه های اصولگرایان به برادر رییس جمهوری گفت: از زمان ریاست جمهوری روحانی، آقای فریدون در تمام سفرهای استانی و جلسات در كنار او حضور داشت اما در سال 95 حضور وی تقریبا كمرنگ شد و در آن هنگام فقط در دو سفر استانی در كنار رییس جمهوری حضور پیدا كرد.
باهنر افزود: رییس جمهوری باید زمانی كه هجمه‌ هایی رخ می دهد صریح وارد شود و موضع گیری كند، زمانی كه هیچ عكس العملی صورت نگیرد ظن ها قوی می شوند و اگر رییس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری این را خلاف واقع می داند باید رسما اظهار نظر كند.شخص رئیس جمهوری باید گروهی را مامور كند تا این موضوع را بررسی كند.
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه مهمترین مشكلات اصولگرایی از دید شما چیست؟ اظهارداشت: یك مشكل اصولی در حركت و رفتارهای سیاسی در كشور داریم چرا كه در كشور ما حزب فراگیر وجود ندارد.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: برخی از فعالان سیاسی علاقمند به استفاده از منافع سیاسی هستند اما هزینه‌ های آن را نمی پردازند. ما چاره ای نداریم كه به سمت تشكیل احزاب فراگیر در كشور حركت كنیم.
باهنر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه چرا حمایت از روحانی در انتخابات سال آینده را به 6 ماه آینده موكول می كنید آیا این مساله به نوعی گروكشی سیاسی نیست؟ اظهارداشت: وقتی افرادی از سوی مقامات حاكمیتی صلاحیتشان تایید می ‌شود صلاحیت حضور در انتخابات را دارند اما ما باید در بین آنها به دنبال فرد اصلح باشیم.
وی ادامه داد: صاحیت یك فرد به یك سری خصلت های شخصی و عملكردی و تجربه بستگی دارد یعنی قرار نیست ما با یك نفر بیعت كنیم و این بیعت را به هیچ وجه پایین و بالا نكنیم.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گفت: طبیعی است اگر بخواهیم عاقلانه و عالمانه به توافق در باره یك نامزد ریاست جمهوری برسیم باید همه افرادی كه در انتخابات نامزد می شوند را بررسی و آنها را با هم مقایسه كنیم.
باهنر افزود: در دوره گذشته روحانی در زمره نامزدهای مورد حمایت ما نبود اما انتخاب شد و همه ما گفتیم كه باید حداكثر همكاری را با روحانی داشته باشیم البته این مساله منحصر به وی نیست چرا كه ما از هر فردی كه به عنوان رییس جمهوری انتخاب شود حمایت خواهیم كرد.
وی ادامه داد: باید بگذاریم كسانی كه برای انتخابات خود را گرم می ‌كنند مشغول به گرم كردن شوند تا اینكه ببینیم در مجموع می ‌توانیم از كدامیك از این افراد با توجه به مواضع سیاسی حمایت كنیم.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اینكه بخواهیم از روحانی به طور مشروط حمایت كنیم و شرطی در این رابطه بگذاریم این مساله تنها به روحانی معطوف نمی‌ شود و همه نامزدها شرایط مشروط دارند و باید توانمند، خردورز، مدیر و دارای سوابق كاری بالایی باشند كه البته همگی این موارد نسبی است و این بدین منظور است كه ما صفر و صدی عمل نخواهیم كرد.
باهنر همچنین درباره سخنان اخیر محمود احمدی نژاد پیرامون حضور در انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: صحبت ‌های احمدی نژاد و اینكه می ‌گویند یك عده اصرار می‌ كنند تا وی نامزد ریاست جمهوری شود یك مقدار شبیه به تعارف است.
وی ادامه داد: هرچند بارها و بارها احمدی نژاد و دفتر وی اعلام كردند كه وی قصد نامزدی در ریاست جمهوری سال آینده را ندارد اما چه كسی این حرف ‌ها را باور می كند كه وی قصد نامزدی در انتخابات را ندارد چرا كه اگر موقعیت برای احمدی نژاد فراهم شود حتما نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اینكه ما هم فكر كنیم از حالا باید احمدی نژاد را خط بزنیم یا اینكه از لیست حذف كنیم اینطور نیست چرا كه ما هیچ كس را در شرایط فعلی از لیست حذف نمی ‌كنیم البته ماندن افراد در لیست هم به هیچ وجه دلیلی بر تایید نخواهد بود.
باهنر همچنین درباره فراكسیون های شكل گرفته در مجلس دهم اظهارداشت: مجلس دهم سه فراكسیون به نام های امید، اصولگرایان و اعتدالیون دارد كه دوستان اعتدالی و اصولگرا تلاش می كنند تا فراكسیونی اكثریتی داشته باشند كه ما آن را می پذیریم و علاقه مندیم همه فراكسیون ها زیر یك فراكسیون فعال در حركت باشند.
وی تاكید كرد: فراكسیون های مجلس حزب نیستند اما به این نكته باید توجه داشت كه نماینده های مجلس می توانند عضو احزاب باشند و حزب می تواند در مجلس فراكسیون داشته باشد اما فراكسیون نمی تواند حزب تشكیل دهد.
دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه در پاسخ به این سئوال كه آیا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اصولگرایان همچون گذشته چند نامزد خواهند داشت؟ گفت: همه تلاش ما این است كه هر جریان یك نامزد داشته باشد.
باهنر افزود: حمایت دیگر نامزدها از یك نفر یا به اصطلاح كنار كشیدن به نفع دیگری یك كار حقوقی نیست بلكه كار قلبی است كه باید آن را با گفت و گو حل كنیم، حتی در این زمینه شاهد بودیم در گذشته یك نامزد برای اینكه از عرصه انتخابات كنار نكشد حزب خود را نیز تغییر داده است.
باهنر همچنین در باره آینده رابطه لاریجانی با اصولگرایان منتقد اظهارداشت: تصورم این است كه عارف هر مقدار خودش و حامیان تلاش كردند 103 رای در انتخابات ریاست مجلس دهم به دست آورد و 175 رای كه لاریجانی برای ریاست مجلس كسب كرد خالص اصولگرایی نیست بنابراین مجلس می تواند سه یا دو فراكسیونی باشد.
وی ادامه داد: مجلس باید دو فراكسیون داشته باشد اما به این معنا نیست زیر نظر فراكسیون اكثریت فراكسیون های دیگر تشكیل نشود بلكه می تواند فراكسیون های تخصصی تشكیل شود.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در مجلس باید یك فراكسیون اكثریت وجود داشته باشد كه مجموعه های مختلف زیر نظر آن باشد و این مجموعه ها در موقعیت های مختلف در كنار یكدیگر باشند.
باهنر افزود: من لاریجانی را فردی عاقل، مدیر و مدبر برای مدیریت فراكسیون و مجلس می دانم، برخی اصولگرایان می گویند كه لاریجانی از ما استفاده كرده و رییس شده و ما نایب رییس نشدیم و برخی اعتدالیون حرف های دیگری می زنند كه من از آنان می خواهم این توهم توطئه در اعضای فراكسیون وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینكه لاریجانی دنبال این نیست كه عده ای را دور بزند، اظهارداشت: مجلس دهم می تواند ظرفیت تعامل مثبت و خوبی هم با دولت و هم با رییس مجلس داشته باشد و اگر مدیریت خردمندانه ای داشته باشند كه دارند فراكسیون اكثریت می تواند به بسیاری از اهدافش برسد.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه از برگزاری دوازدهمین كنگره جامعه اسلامی مهندسین در چهارم شهریورماه خبر داد و گفت: برنامه های كنگره شامل مواردی چون تغییرات مرامنامه یا اساسنامه، استماع گزارش عملكرد دو سال گذشته و همچنین خط مشی دو سال آینده و انتخاب اعضای شورای مركزی است.
باهنر افزود: در 14 مرداد، جلسه پیش كنگره برگزار می ‌شود كه در این جلسه از دبیران استانی نیز دعوت كرده ‌ایم تا مباحث ماهوی روز كنگره بررسی و مطرح شود.
سیام ** 9254 ** 9314 **1446

سرخط اخبار سیاست