۹ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۵
کد خبر: 82169281
T T
۰ نفر
بیانیه انجمن بازیگران سینما در واكنش به مطلب توهین آمیز یالثارات

تهران- ایرنا- شورای مركزی انجمن بازیگران سینمای ایران در واكنش به انتشار مطالب توهین آمیز خطاب به هنرمندان حاضر در جشن سینمایی «حافظ» در نشریه یالثارات، بیانیه ای منتشر كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از جامعه اصناف سینمای ایران، در متن این بیانیه آمده است: اخلاق یكی از بنیادی ترین و والاترین دروس و آموزه های عقیدتی و اجتماعی بوده و هست و پاكیزگی گفتار از اركان بسیار مهم اخلاق محسوب می شود.
متأسفانه در روزهای گذشته نشریه یالثارات با زیر پا گذاشتن حریم اخلاق و نادیده گرفتن عفت كلام، عبارات ناشایست و زشتی را نسبت به سینماگران و خانواده آنها به كار برده كه فارغ از توجیه لغوی آن، در عرف اجتماعی یكی از ركیك ترین و زشت ترین فحاشی های رایج در بین فرومایه ترین افراد جامعه محسوب می شود.
انتقاد سالم، سازنده و مؤدبانه حق تمامی ارباب جراید و رسانه های جمعی است اما بی حرمتی، افترا و زشت گویی در هر شكل و با هر بهانه و نیتی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
انجمن بازیگران سینمای ایران پس از چند روز خویشتنداری و با مشاهده عدم برخورد مناسب با این هجمه اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده حیثیت را برای تمامی هنرمندان و خانواده آنها محفوظ دانسته و برخورد قاطع مسؤولان قضایی و قانونی ذیربط با این بی حرمتی را كمترین انتظار هنرمندان می داند.
در پایان این بیانیه آمده است: بیایید امروز كه پدیده زشت و منحوس تروریسم در لباس دین، خدمتگزاری شیطان مي كند و نفرین جهانیان را به جان مي خرد، ما همه باهم حافظان شریف كلام مقدس خداوندي باشیم كه به حرف و قلم قسم یاد می كند. تا فراموش نكنیم كه ادب مرد به ز دولت اوست.
شبد**1953**1504

سرخط اخبار فرهنگ