۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۳
کد خبر: 82168543
T T
۰ نفر
حمله بوكوحرام به كاروان بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه

تهران - ایرنا - صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) و ارتش نیجریه روز جمعه اعلام كردند كه تروریست های بوكوحرام به كاروان بشردوستانه این سازمان در بخش ناآرام شمال شرقی نیجریه حمله كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاگوس، این اولین حمله از این دست به امدادگران سازمان ملل در این منطقه كه مركز شورش هفت ساله بوكرام در شمال نیجریه است، به شمار می رود.
یونیسف با صدور بیانیه ای اعلام كرد: این كاروان پس از انجام ماموریت كمك رسانی، از شهر 'باما' عازم شهر 'مایدوگوری' در ایالت 'بورنو' بود كه هدف حمله قرار گرفت.
بیانیه یونیسف حاكی است كه كارمندان این نهاد و صندوق جمعیت سازمان ملل از جمله اعضای حاضر در كاروان سازمان ملل بودند و دو نیروی امدادرسان در جریان حمله زخمی شدند.
یونیسف در بیانیه خود اعلام كرد: این یك حمله صرف به امدادگران نبود، بلكه حمله به مردمی بود كه بیشترین نیاز را به كمك های امدادگران دارند.
یونیسف یادآور شد كه سازمان ملل به طور موقت ماموریت امدادرسانی خود در این منطقه را تا زمان بررسی اوضاع امنیتی به حال تعلیق درآورده است.
در همین حال، سرهنگ 'سانی عثمان' سخنگوی ارتش نیجریه ضمن تائید این حمله گفت: عناصر بوكوحرام درحالی كه مخفی شده بودند، این كاروان را هدف حمله ای غافلگیرانه قرار دادند.
وی افزود: نظامیان حمله را دفع كردند كه در جریان آن دو سرباز و سه غیرنظامی از جمله امدادرسان های سازمان ملل زخمی شدند.
برخی شهرهای واقع در شمال شرقی نیجریه از جمله شهر باما به مدت 18ماه از كمك های انسان دوستانه محروم بودند، تا اینكه نیروهای امدادرسان ماه گذشته وارد این شهرها شدند. كمك رسانی به بسیاری از شهرهای این منطقه تنها با همراهی ارتش نیجریه امكان پذیر است.
براساس اعلام سازمان ملل، 9 میلیون و 200 هزار نفر در اطراف دریاچه چاد زندگی می كنند كه به شدت به غذا نیاز دارند. این دریاچه، مرز نیجریه، چاد، كامرون و نیجر را تشكیل می دهد.
سازمان پزشكان بدون مرز نیز در هفته جاری هشدار داد كه موارد زیادی سوء تغذیه در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه مشاهده شده است.
این سازمان اعلام كرد كه بین 500 هزار تا 800 هزار نفر در این منطقه گرفتار شده اند و امدادگران نمی توانند خود را به آنها برسانند.
گروه تروریستی بوكوحرام كه درصدد اعمال قوانین خاص خود در منطقه شمال نیجریه است، حدود 20 هزار نفر را از سال 2009 به كشتن داده و باعث بی خانمانی بیش از دو میلیون و 600 هزار تن شده است.
خاورم**9109**1392

سرخط اخبار جهان