۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82163316
T T
۰ نفر
مشاور بشار اسد: اتفاقات سوریه، یمن، لیبی، عراق و تونس به نفع رژیم صهیونیستی است

تهران- ایرنا- 'بثینه شعبان' مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: آنچه كه در كشورهای سوریه، یمن، لیبی، عراق و تونس روی می دهد به نفع رژیم صهیونیستی، در میدان نبرد این رژیم با كشورهای عربی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شعبان افزود: مردم سوریه همواره در فكر مردم فلسطین بوده و این امر را بر خود واجب دانسته است، چرا كه فلسطین، سوریه و كشورهای عربی دارای یك سرنوشت و آینده مشترك هستند.
بثینه شعبان در كنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با هیات جمعیت دوستی فلسطین و ایران با اشاره به فداكاری‌های جوانان فلسطینی در كنار ارتش سوریه در جریان نبرد با تروریسم در این كشور گفت: برخی گروه‌های فلسطینی در كنار نیروهای ارتش سوریه می‌جنگند، زیرا جنگ (با تروریسم)، هویت و آینده ما یكی است.
وی در ادامه از اقدامات فرهنگی و تمدنی جمعیت دوستی فلسطین و ایران و موسسه القدس جهت تقویت و حمایت از موضع‌گیری مقاومت تقدیر كرد و گفت: این دیدار با هدف تمركز بر محور مقاومت، اهمیت فعالیت‌های فرهنگی، داخلی و اجتماعی، توجه به جایگاه شهدای مقاومت و رسیدن به تفكری كه شهدای لبنان، فلسطین و سوریه همگی شهدای امت هستند، برگزار شد.
شعبان در ادامه تاكید كرد: زمانی كه با یكدیگر هماهنگ می‌شویم و تمامی نهادهای ما موضع‌گیری واحدی داشته باشند، قدرت ما بیشتر می‌شود و آن زمان می‌توانیم با طرح صهیونیستی در فلسطین و كشورهای عربی مقاومت كنیم.
مشاور اسد در پاسخ به سوالی درباره جنایت هولناك گروه‌های تروریستی در بریدن سر یك كودك فلسطینی در حومه شمالی حلب در اردوگاه فلسطینی 'حندرات' گفت: بریدن سر این كودك فلسطینی بسیار شبیه به قتل 'محمد الدوره'، كودك فلسطینی است.
وی افزود: اختلاف مكان آن دو را در نظر نمی‌گیرم، چه در فلسطین و چه در حلب همه كودكان ما از سوی صهیونیسم هدف حمله هستیم، اما نكته قابل توجه در این امر رسانه‌ای است كه توانست جنایت كشتار الدوره را خاموش كرده و از تاثیرات آن بكاهد.
مشاور اسد گفت: در حقیقت نبرد ما رسانه‌ای نیز هست و به همین دلیل ما باید تلاش كنیم صدا و تصویر خود را به جهان برسانیم و به همه بفهمانیم كه آنچه امروز در كشورهای عربی رخ می‌دهد، نسخه دوم آن چیزی است كه رژیم صهیونیستی در طول ۶۰ سال در فلسطین اشغالی مرتكب می‌شود به همین دلیل است كه می‌گویم مقاومت در سوریه عراق، یمن، لیبی و یا هر كشور عربی همان مقاومت در فلسطین است زیرا برای تمدن، هویت و آینده است.
محمد الدُوره كودك ۱۲ سالهٔ فلسطینی كه در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۰ در منطقه
«نتساریم» در نوار غزه، در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
تصویر كشته شدن محمد الدوره در هنگامی كه در پشت پدر خود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیست در امان باشد، توسط تصویربردار عرب شبكه دو فرانسه ضبط و از این شبكه پخش شد كه حاكی از آن بود كه محمد الدره در اثر اصابت شلیك مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.
گروه تروریستی نور الدین زنكی وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه كه به اعتقاد غربی ها از مخالفان میانه رو می باشد، هفته گذشته پس از اشغال اردوگاه فلسطینی حندرات در حومه شمالی حلب یك كودك 12 ساله را به اتهام همكاری با ارتش سوریه سر برید.
انتشار ویدیو این اقدام غیر انسانی در رسانه های اجتماعی انزجار عمومی گسترده ای علیه این گروه تروریستی در بر داشت.
خاورم**9366**1275
۰ نفر