۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82147187
T T
۰ نفر

پیش بینی صادرات 7 میلیارد دلار كالای كشاورزی

۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82147187
پیش بینی صادرات 7 میلیارد دلار كالای كشاورزی

گرگان - ایرنا- قائم مقام وزیر جهاد كشاورزی در امور بازرگانی و صنایع گفت: پیش بینی می شود امسال هفت میلیارد دلار كالای كشاورزی از كشور صادر شود كه نسبت به سال گذشته یك میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از جهاد كشاورزی گلستان، علی اكبر مهرفرد روز چهارشنبه در بازدید از طرح های كشاورزی و باغی گلستان درباره صادرات كالاهای كشاورزی اضافه كرد كه سال گذشته افزون بر 6 میلیارد دلار كالای كشاورزی از كشور صادر شد.
وی درباره طلب گندمكاران گلستانی نیز تصریح كرد كه تاكنون یك هزار و 200میلیارد تومان بابت بهای گندم تحویلی، به كشاورزان این استان پرداخت شده كه معادل 77 درصد مطالبات آنهاست.
مهرفرد قول مساعد داد كه 23 درصد باقی مانده طلب كشاورزان گلستانی به زودی پرداخت شود.
قائم مقام وزیر جهاد كشاورزی اضافه كرد: امسال از گندم‌كاران گلستان بیش از یك میلیون و300 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مركزی تعاون روستایی ایران نیز در بازدید از مزارع و مجتمع تولید گوشت مرغ در شهرستان رامیان در شرق گلستان گفت: پرداخت تسهیلات برای تاسیس كشت و صنعت ها و زنجیره های تولید از سیاست‌های جدید وزارت جهاد كشاورزی است.
حسین صفایی افزود: اعطای تسهیلات برای خرید زمین به تولیدكنندگان هم برای نخستین بار در قالب برنامه های مهم این وزارتخانه قرار گرفته است.
وی همچنین از حمایت وزارت جهاد كشاورزی از شركت تعاونی های تولید بخش كشاورزی خبر داد.
رییس سازمان جهاد كشاورزی گلستان نیز در حاشیه بازدید مسوولان كشوری از پروژه های بخش كشاورزی شهرستان های رامیان و آزادشهر گفت: تاكنون 42 هزار هكتار از مزارع استان به سیستم نوین كشاورزی مجهز شده اند.
مختار مهاجر افزود: در سال 95 قرار است كه 5 هزار هكتار دیگر از مزارع نیز زیرپوشش این سیستم قرار گیرند.
وی اضافه كرد: به منظور ذخیره سازی و تقویت آب سفره های زیرزمینی؛ احداث آببندان در نوار جنوبی استان از اولویت های سازمان جهادكشاورزی گلستان در سال جاری است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال كشور افزون بر 650 هزار هكتار زمین كشاورزی دارد.
در سال زراعی جاری 381 هزار و 946 هكتار از زمین های استان به كشت گندم اختصاص داشت كه برداشت آن از اوایل خرداد آغاز شده و در مناطق كوهستانی هنوز ادامه دارد.
6204/1648
۰ نفر