۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳
کد خبر: 82146618
T T
۰ نفر
سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد

تهران- ایرنا- بدنبال برگزاری گردهمایی گروهك تروریستی منافقین در پاریس، «ابوالقاسم دلفی» مدیر كل غرب اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با فراخواندن سفیر فرانسه در تهران مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به برگزاری تجمع مذكور را به وی ابلاغ كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ابوالقاسم دلفی تصریح كرد: برگزاری این تجمع توسط كسانی كه دستشان به خون مردم ایران آغشته است و با صحنه گردانی پدر و پایه گذار گروهك های تروریستی همچون طالبان، القاعده و داعش و شریك صهیونیست ها انجام شد و بیان اظهارات سخیف از سوی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران در خاك فرانسه غیر قابل قبول می باشد.
مدیركل غرب اروپای وزارت امور خارجه كشورمان همچنین تاكید كرد اجازه دادن به مقامات سایر كشورها برای تبلیغ و اهانت به كشوری ثالث ناقض موازین حقوق بین المللی و امری محكوم و غیر قابل قبول در جهان است.
وی همچنین خواستار اعلام موضع رسمی دولت فرانسه در قبال این گروهك تروریستی و اظهارات ضد ایرانی مطرح شده توسط بانیان و حامیان تروریست های تكفیری و گروهك های ضد بشری در پاریس گردید.
سفیر فرانسه هم با اعلام این موضوع كه دولت فرانسه با این گروهك تروریستی هیچگونه ارتباطی ندارد و آن را به رسمیت نمی شناسد بیان داشت: مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به مقامات فرانسوی منتقل خواهد كرد.
شبد**1953** 3404
۰ نفر