۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82146124
T T
۰ نفر
اسباب بازي هم كاميوني قاچاق شد/راننده در دام تعقيب و گريز پليس افتاد

تهران-ايرنا- ماموران به راننده خودروي حامل قاچاق اسبا بازي با علائم هشدار دهنده دستور توقف دادند كه راننده با مشاهده ماموران اقدام به فرار كرد كه با عكس العمل به موقع در يك تعقيب وگريز كوتاه پليسي متوقف شد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سرهنگ رضا عسكري فرمانده انتظامي گرگان استان گلستان از كشف دو هزار قطعه اسباب‌بازي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 50 ميليون اين شهرستان خبر داد و گفت: در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق و برابر دريافت اخباري از شهروندان مبني بر حمل و جابجايي تعداد زيادي اسباب بازي قاچاق توسط يك دستگاه خودروي ايسوزو، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پاسگاه انتظامي انجيراب قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران با انجام گشت هاي محسوس و نامحسوس موفق به شناسايي خودروي مذكور در يكي از خيابان‌هاي شهرستان شدند.
عسكري، افزود: طي هماهنگي انجام شده با مقام قضائي در بازرسي از خودروي مذكور، دو هزار قطعه اسباب بازي قاچاق ساخت كشور چين بدون هيچ گونه مجوزي كشف شد.
وي، اضافه كرد: طي كارشناسي انجام شده، ارزش ريالي كالاي مكشوفه يك ميليارد و 50 ميليون ريال برآورد شده است.
عسكري، گفت: متهم با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

**كشف بيش از 250 هزار ليتر سوخت دپو شده در قزوين
فرمانده شهرستان بوئين زهرا استان قزوين از كشف 250 هزار ليتر سوخت دپو شده در اين شهرستان خبر داد .
سرهنگ سهراب خسروي گفت : پس از كسب خبر از منابع مردمي و پس از اطمينان از صحت خبر ماموران پليس آگاهي استان به همراه رئيس پليس آگاهي شهرستان بوئين زهرا از دپوي سوخت غير مجاز در جاده كوره ملي شهر شال، موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
اين مقام انتظامي افزود:‌ اين ماموران در اقدامي اطلاعاتي محل دپو سوخت را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي و حضور عوامل حراست شركت نفت محل را مورد بازرسي قرار دادند.
سرهنگ خسروي اظهار داشت: در بازرسي از محل مقدار 250 هزار ليتر نفت كوره فاقد مجوز قانوني نگهداري كشف شد.
فرمانده شهرستان بوئين زهرا افزود: در اقدامي ديگر عوامل گشت بخش رامند اين شهرستان حين گشت زني در سه راهي رامند به يك دستگاه نيسان مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي گفت: اين ماموران در بازرسي از خودرو مقدار دو هزار ليتر گازوئيل كشف و خودرو روانه پاركينگ شد.
سرهنگ خسروي گفت: در اين رابطه سه نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

**نقص فني كمباين، عامل آتش سوزي مزارع چرداول
نقص فني كمباين عامل اصلي آتش سوزي چهار هكتار از مزارع شهرستان چرداول استان ايلام بود.
حادثه آتش سوزي عصر روز گذشته، چهار هكتار از اراضي كشاورزي را در روستاي 'كل كل' شهرستان چرداول طعمه حريق كرد.
اين گزارش حاكي است، با اطلاع پليس از اين آتش سوزي بلافاصله ماموران انتظامي و يگان هاي امدادي به محل اعزام شدند.
بررسي هاي اوليه پليس، مشخص كرد كه يك دستگاه كمباين هنگام كار در مزرعه به علت نقص فني آتش گرفته و باعث آتش سوزي كاه و كلش باقي مانده در مزارع گندم شده است.
در اين آتش سوزي، چهار هكتار از مزارع كشاورزي در آتش سوخت.
پليس از شهروندان مي خواهد، همواره درحفظ منابع طبيعي و اراضي كشاورزي به عنوان يك ميراث ملي حساس باشند و در صورت وقوع كوچك ترين حادثه آتش سوزي، در اسرع وقت مراتب را به مركز فوريت هاي پليس 110 اطلاع دهند تا با همكاري ساير دستگاه هاي خدمت رسان از گسترش آتش و خسارت جلوگيري شود.

**توقيف يك ميليارد و 500 ميليون ريال لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد از توقيف يك دستگاه تريلي 'اسكانيا' و كشف شش هزار و 900 قلم انواع لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مزيدي گفت: ماموران ايستگاه بازرسي شهيد مدني اين استان به يك دستگاه تريلي اسكانيا كه از جنوب كشور عازم كرج بود مشكوك شدند و دستور توقف دادند.
وي افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از اين تريلي، 6 هزار و 900 قلم انواع لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال را كشف كردند.
مزيدي با اشاره به دستگيري دو متهم در اين راستا، گفت: قاچاقچيان اين محموله را از شهرهاي جنوبي كشور بارگيري و قصد انتقال به كرج داشتند كه توسط ماموران ايستگاه بازرسي شهيدمدني يزد دستگير و به مراجع قانوني معرفي شدند.

**4 كشته و 2 مجروح در پي تجاوز به چپ تندر 90
رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا گفت: تجاوز به چپ تندر 90 متاسفانه 4 كشته و 2 مجروح بر جا گذاشت.
سرهنگ نادر رحماني افزود: حوالي ساعت 4 بامداد سه‌شنبه در كيلومتر 14 محور بيرجند خراسان جنوبي يك دستگاه سواري تندر 90 به علت تجاوز به چپ با كاميون جي ام سي برخورد كرد كه در پي اين حادثه 4 تن كشته و 2 تن مجروح شدند.
وي افزود: همچنين حوالي ساعت 19 دوشنبه در كيلومتر 22 محور خوي - سلماس قره تپه استان آذربايجان غربي به علت گردش به طرز غلط يك دستگاه سواري سمند و برخورد آن با پژو 405 نيز 3 تن كشته و 3 تن مجروح شدند.
رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا به برخورد 2 دستگاه پرايد در كيلومتر 92 محور زاهدان استان سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: در اين حادثه نيز كه حوالي ساعت 3:30 بامداد دوشنبه بر اثر انحراف به چپ يكي از پرايدها رخ داد، يك تن كشته و 5 تن مجروح شدند.

**سانحه رانندگي در قزوين يك كشته و 2 مجروح به جاي گذاشت
برخورد دو دستگاه خودرو سواري در سه راهي پارسه محور الموت يك كشته و دو مجروح برجاي گذاشت.
سرهنگ نصراله بيكلري رئيس پليس راه استان قزوين گفت: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110مبني بر يك مورد تصادف در سه راهي 'پارسه' محور الموت عوامل پليس راه براي بررسي موضوع به محل مراجعه كردند.
اين مقام مسئول اظهار داشت: در بررسي به عمل آمده توسط ماموران مشخص شد يك دستگاه سواري پژو 405 در سه راهي 'پارسه' به سمت الموت با يك دستگاه سواري پژو پارس برخورد كرده است كه در اثر اين برخورد متاسفانه سرنشين پژو 405 بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و هر دو راننده خودروها نيز مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند.
رئيس پليس راه استان قزوين افزود: برابر اعلام كارشناس پليس راه، علت اين حادثه عدم رعايت حق تقدم در حين گردش از سوي راننده سواري پژو 405 نسبت به سواري پژو پارس بوده است.
وي توصيه كرد: در پي شروع طرح ترافيكي تابستاني و افزايش حجم تردد خودروها ، رانندگان سرعت مطمئنه را در تقاطع ها رعايت و از گردش هاي ناگهاني بدون استفاده از چراغ راهنما خودداري كنند . همچنين قبل از گردش و ورود به تقاطع قوانين را رعايت نموده و ضمن توقف كامل و بررسي همه جانبه اقدام به گردش كنند.

**3كشته و 3 مجروح در حوادث رانندگي استان مركزي
حوادث رانندگي روز گذشته در استان مركزي سه كشته و سه مجروح در پي داشت.
در نخستين حادثه رانندگي كه در 40 دقيقه بامداد روز گذشته در محور 'خمين- دليجان' بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي پرايد به وقوع پيوست، راننده و يكي از سرنشينان خودروي مذكور به علت شدت جراحات فوت كردند و دو سرنشين ديگر آن نيز مجروح و توسط نيروي امدادي حاضر در صحنه به بيمارستان منتقل شدند.
علت اين حادثه از سوي كارشناس تصادفات پليس راه، 50 درصد عدم توجه به جلوي راننده خودروي پرايد به علت خستگي و خواب آلودگي و 50 درصد عدم نصب گاردريل و حفاظ در كنار جاده از سوي اداره راه و شهرسازي عنوان شد.
ديگر حادثه در ساعت 20 : 10 دقيقه همين روز در محور قديم 'ساوه - همدان' بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون با موتور سيكلت رخ داد كه در اين حادثه راكب موتور سيكلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت كرد و سرنشين آن نيز مجروح و توسط نيروهاي امدادي حاضر در صحنه به بيمارستان منتقل شد.
كارشناس تصادفات پليس راه، علت اين حادثه را عدم توجه به جلوي راكب موتور سيكلت عنوان كرد.

**بي احتياطي راننده سمند، 3 كشته و 6 مجروح بر جاي گذاشت
برخورد پژو 405 و سمند در محور خوي- سلماس به علت بي احتياطي راننده سمند باعث كشته شدن سه نفر و مجروحيت 6 نفر شد.
سرهنگ عباس فرماني اظهار داشت: شب گذشته ماموران پليس راه شهرستان 'خوي' از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 از وقوع يك فقره تصادف ميان دو دستگاه خودروي پژو و سمند در محور خوي- سلماس مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.
اين مقام انتظامي افزود: در اين حادثه، راننده و يك نفر سرنشين سمند و نيز يك نفر از سرنشينان پژو 405 به علت شدت جراحات وارده در دم فوت كردند؛ همچنين راننده و سه نفر از سرنشينان پژو و دو نفر سرنشين سمند كه مجروح شده بودند به كمك عوامل امدادي به بيمارستان منتقل شدند.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي در خاتمه خاطرنشان كرد: كارشناسان پليس راه، علت اين حادثه را سبقت و انحراف به چپ از سوي راننده سمند اعلام كردند.
اجتمام(1)9105** 1418
۰ نفر