۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳
کد خبر: 82143458
T T
۰ نفر
برگزاري بيش از 180 برنامه با موضوع  عفاف و حجاب در شهر تهران

تهران-ايرنا-مديركل امور بانوان شهرداري تهران از برگزاري بيش از 180 برنامه فرهنگي و آموزشي به مناسبت هفته ملي عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، نرگس معدني پور افزود: اين برنامه ها در قالب همايش، نشست، كارگاه آموزشي، نمايشگاه، مسابقه و ... در سطح محلات شهر تهران براي ارتقاي سلامت اجتماعي و با هدف ارتقاي سطح بينش ديني شهروندان در زمينه عفاف و حجاب برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثير بسزايي در تحكيم بنيان خانواده و ايجاد سلامت در جامعه دارد، گفت: كوشش براي تعميق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاي فرهنگ عمومي و تحكيم بنيان خانواده خواهد شد كه اين مهم در تمامي برنامه هاي اداره كل امور بانوان ديده شده است.
معدني پور با اشاره به برگزاري 44 كارگاه و نشست هاي تخصصي در سطح مناطق شهر تهران افزود: اين كارگاه‏ها با موضوع هاي ترويج سبك زندگي اسلامي ايراني و نقش عفاف و حجاب در خانواده و مباحثي همچون ترويج مد و پوشش اسلامي و ايراني و مديريت در هزينه هاي خريد باتوجه به شعار سال 95 «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» برگزار مي شود.
وي ترويج سبك زندگي اسلامي –ايراني و زيست مومنانه، ارتقا و اصلاح نگرش هاي فرهنگي و سبك زندگي شهروندان با تاكيد بر معرفي ارزش ها، مزيت ها و زيبايي هاي عفاف و حجاب با عنايت به بيانات مقام معظم رهبري، بررسي تاثير نقش حجاب در ايجاد و حفظ خانواده كارآمد و با حضور بيش از 12 هزار نفر از بانوان، دختران شهر تهران را از ديگر موضوع ها و اهداف برگزاري برنامه هاي هفته عفاف و حجاب عنوان كرد.
معدني پور با اشاره به تجليل از برترين هاي حجاب؛ دختران و بانوان محجبه موفق در شهر تهران در هفته عفاف و حجاب افزود: در اين هفته 22 همايش آموزشي و فرهنگي نيز براي 110هزار نفر از بانوان و دختران با همكاري بسيج مناطق برگزار مي شود.
مديركل امور بانوان شهرداري تهران با بيان اينكه در هفته عفاف و حجاب نمايشگاه محصولات فرهنگي در هر منطقه و در كنار محل برگزاري نشست ها و كارگاه‏هاي آموزشي برپا خواهد شد، گفت: در اين نمايشگاه ها ضمن برگزاري مسابقه، غرفه هايي با موضوع هاي مشاوره و پرسش و پاسخ، ارائه نشريات، محصولات، مقاله، لوح فشرده و بروشور و ... در خصوص عفاف و حجاب برپا مي شود.
وي با اشاره به نامگذاري هفته عفاف و حجاب افزود: اين نام گذاري ها به ترتيب از 19 تا 25 تيرماه با عنوان عفاف و حجاب، ميراث انبياء الهي و ملل، عفاف و حجاب، سيره نبوي و سبك زندگي اسلامي ايراني، عفاف و حجاب، هدايت اسلامي – خودباوري فرهنگي، عفاف و حجاب، بهداشت و سلامت روان، شادي و نشاط اجتماعي، عفاف و حجاب، امنيت اجتماعي، احترام به قانون و حقوق شهروندي، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتي و توليد مصرف داخلي، عفاف و حجاب ، عفت و غيرت حافظ حريم خانواده است.
معدني پور با تاكيد بر اينكه برنامه هاي شهرداري تهران در حوزه عفاف و حجاب تنها مختص روز ملي عفاف و حجاب و ايام آن نيست، افزود: برنامه هاي گسترده اي در اين زمينه در طول سال و در تمامي مناسبت هاي ملي و مذهبي اجرا مي شود.
به گفته معدني پور، مهمترين رويكردهاي اداره كل امور بانوان در سال 95 حمايت از نهادهاي مردمي فعال در حوزه عفاف و حجاب، جلب مشاكت هاي شهروندان در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب از طريق تقويت كانون هاي محلي با عنوان حجاب ياوران يا مروجين حجاب و عفاف به شمار مي رود.
وي با اشاره به هدف توسعه و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب در بين شهروندان و اعتلاي گرايش هاي فرهنگي افزود: در اين زمينه اداره كل امور بانوان شهرداري تهران اقدام به تدوين لايحه برنامه جامع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب كرده كه در اواخر سال گذشته به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران رسيد و بر اساس آن برنامه هاي عملياتي راهبردهاي چهار گانه لايحه عفاف و حجاب اجرا مي شود.
مديركل امور بانوان شهرداري تهران خاطرنشان كرد: اين راهبردها شامل گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با رويكرد ترويجي، آموزشي و تبليغي، متناسب سازي فضاهاي شهري و توسعه اماكن و زيرساخت هاي شهري است.
معدني پور حمايت از فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد، كانون ها و همياري هاي اجتماعي در زمينه عفاف و حجاب و اقدامات نهادي و بين بخشي را از ديگر راهبردهاي لايحه مصوب شده عفاف و حجاب در شوراي اسلامي شهر تهران عنوان كرد.
تهرام/7245/
۰ نفر