۱۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۴
کد خبر: 82140737
T T
۰ نفر

توضیح علت حذف سرود'ای ایران' از دراكولا

۱۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۴
کد خبر: 82140737
توضیح علت حذف سرود'ای ایران' از دراكولا

تهران - ایرنا - سازمان سینمایی علت حذف سرود ای ایران را از فیلم سینمایی دراكولا اعلام كرد.

به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان سینمایی، رضاعطاران در گفت و گو با یك پایگاه خبری گفته است كه صدای شجریان از فیلم دراكولا حذف شده و بعضی از پایگاه های خبری فرصت را برای كژتابی مناسب دیده و اضافه كرده اند كه پس از حذف ربنای شجریان از صداو سیما، سرود ای ایران نیز از سینما حذف شده است.
در همین حال، روابط عمومی سازمان سینمایی به منظور تنویر افكار عمومی اعلام می كند كه شورای پروانه نمایش به دلیل استفاده بسیار نامناسب از این ترانه ملی و در جهت حفظ كرامت موسیقی ملی، این نحوه برخورد را شایسته محمدرضا شجریان و سینمای ایران نمی داند.
این گزارش می افزاید: شورا با توجه به اینكه ترانه «ایران ای سرای امید» شجریان در سكانسی از فیلم دراكولا استفاده شده بود كه چند معتاد در حال تریاك كشیدن، چرت زدن و پس از آن ورزش و تلاش برای ترك كردن بودند، و لذا این استفاده نابجا از این ترانه كه وهن این سرود به شمار می رفت و توهین به شجریان و ایران بود، از فیلم حذف شد.
اكران فیلم دراكولا كه چهارمین تجربه كارگردانی رضا عطاران است از نهم تیر ماه آغاز شده است.
دراین فیلم لوون هفتوان، ویشكا آسایش، سیامك انصاری، ژاله صامتی ، لیلا بلوكات، امید روحانی، محمود نظر علیان، نیما راد، عباس محبوب، صادق حسنی، فروغ لسانی، فریده گل محمدی و آرش دوست محمدی به ایفای نقش پرداخته اند.
فراهنگ**1003**1584
۰ نفر