۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۲
کد خبر: 82139636
T T
۰ نفر
جهانگیری: بندر امیرآباد به كانون توسعه استان مازندران تبدیل می شود

تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینكه بندر امیرآباد تنها بندر در شمال كشور است كه به راه آهن سراسری متصل است، گفت: قطعاً بندر امیرآباد به یكی از كانونهای توسعه استان مازندران تبدیل خواهد شد و كشورهای اطراف نیز می توانند از این بندر برای ترانزیت استفاده كنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در جریان سفر به استان مازندران، با حضور در شهرستان بهشهر، ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر امیرآباد، با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، از ظرفیت ها و برنامه های ساماندهی و توسعه این بندر مطلع شد.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین پس از این بازدید، در آیینی با حضور مدیران بندر امیرآباد، به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریك عید سعید فطر، با اشاره به اینكه بندر امیرآباد تنها بندر در شمال كشور است كه به راه آهن سراسری متصل است، تصریح كرد: قطعاً بندر امیرآباد به یكی از كانونهای توسعه استان مازندران تبدیل خواهد شد و كشورهای اطراف نیز می توانند از این بندر برای ترانزیت استفاده كنند.
جهانگیری با یادآوری اینكه استان مازندران یكی از كانونهای اصلی تولید محصولات كشاورزی كشور است، گفت: استان مازندران از طریق دریای خزر با كشور روسیه مرز مشترك دارد و با توجه به اینكه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با كشور روسیه است، تولید كنندگان، تجار و بازرگانان این استان باید با نگاه بلندمدت، محصولاتی تولید كنند كه برای صادرات به روسیه مناسب باشد.
وی با اشاره به بازدید سال گذشته خود از بندر امیرآباد، افزود: خوشبختانه این بندر از روند پیشرفت خوبی برخوردار بوده و برنامه ها و طرح ها، تقریباً رو به اتمام هستند و با وجود اینكه در این بندر تقریباً از بودجه دولت استفاده نشده، اما پیشرفت های حاصله از جمله حجم لایروبی ها و تعداد اسكله های ایجاد شده، قابل تقدیر است و جا دارد از مجریان و دست اندركاران قدردانی شود.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار كرد: مهمترین طرح های بزرگ و مهم كشور كه در حقیقت، زیرساختهای اصلی توسعه كشور هستند، در حوزه راه، راه آهن، فرودگاه و بنادر اجرا می شوند كه تاكنون معمولاً اجرای بیشتر این طرح ها از طریق بودجه دولت اجرا شده اند اما به دلیل محدودیت های سال 94 برای فروش نفت و نیز كاهش بهای نفت، محدودیت های بودجه دولت مضاعف شد و اجرای برخی طرح های با مشكل مواجه شد.
جهانگیری اضافه كرد: اینكه گفته می شود مدیران فعلی دولت، چكیده مدیریت 37 ساله كشور هستند، بدین خاطر است كه در چنین شرایطی و با وجود مشكلات فراوان، اجازه نداده اند اجرای طرح های مهم با كندی مواجه شود و تدابیر لازم را در این خصوص اندیشیده اند.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با یادآوری بازدید چندین باره خود از آزادراه تهران- شمال، خاطرنشان كرد: قطعه نخست این آزادراه كه از تهران تا شهرستانك ادامه دارد، حدود 32 كیلومتر است و تقریباً در تمام طول این مسیر، پیمانكاران مشغول فعالیت هستند و با برنامه ریزی و تمركز دولت تدبیر و امید، پیشرفت چشمگیری در دو سال اخیر در قطعه نخست این بزرگراه حاصل شده است.
وی افزود: بر اساس قول و تعهد پیمانكاران و مجریان طرح و با تمركز ویژه دولت، امیدواریم در بهار سال 96 شاهد بهره برداری از قطعه نخست این آزادراه باشیم.
جهانگیری همچنین با اشاره به مشكلات موجود در قطعات دوم و سوم این آزادراه، گفت: دولت تلاش می كند تا مشكلات پیش روی اجرای این پروژه در قطعات دوم و سوم هرچه زودتر حل و فصل شود.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین با یادآوری اینكه بخش خصوصی باید با اشتیاق برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اقدام كند، گفت: باید به موضوع طبیعت، محیط زیست و جنگل ها در استانهای شمالی كشور توجه شود اما در عین حال باید با رعایت مسائل زیست محیطی و اجرای طرح های توسعه ای، برای اشتغال جوانان این مناطق نیز برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: امروز شرایط خوبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم است و نظام بانكی مكلف شده منابع مورد نیاز فعالیت بخش خصوصی را تأمین كند و یكی از سیاستهای دولت نیز تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و بخش خصوصی است.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تالاب میانكاله نیز اشاره و خاطرنشان كرد: احیای این مجموعه و حفاظت از آن حتماً باید در دستور كار باشد و امیدوارم با تدابیری كه اندیشیده خواهد شد، مشكلات این تالاب مرتفع شود.
شبد**1953**3404
۰ نفر