۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۸
کد خبر: 82138931
T T
۰ نفر

ابتكار: 18 استان درگیر ریزگردها هستند

۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۸
کد خبر: 82138931
ابتكار: 18 استان درگیر ریزگردها هستند

كرمانشاه- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پدیده ریزگردها به عنوان یك بحران یاد و اعلام كرد كه 18 استان كشور با موضوع ریزگردها دست به گریبان هستند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتكار عصر سه شنبه در حاشیه جلسه بررسی مشكلات ریزگردهای كرمانشاه كه در استانداری برگزار شد، درجمع خبرنگاران گفت: عراق با هشت میلیون هكتار هسته تولید گرد و غبار مهمترین عامل ورود ریزگردها به ایران است.
وی افزود: خشكسالی، افزایش گرمای زمین، سدسازی تركیه و دیگر كشورها از جمله عوامل ایجاد هسته های گرد و غبار در عراق محسوب می شوند.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست كشور با بیان اینكه هسته های تولید گرد وغبار در داخل كشور نیز وجود دارند، اظهار داشت: 2.8 میلیون هكتار كانون گرد و غبار در كشور وجود دارد و دولت به دنبال از بین بردن آنها و جلوگیری از ایجاد هسته های جدید است.
ابتكارعنوان كرد: ابعاد این بحران زیست محیطی آنقدر فراگیر است كه استان‌های مركزی و شرقی كشور را نیز درگیر می‌كند.
وی به وضعیت آلودگی هوای تهران اشاره كرد و گفت: پایتخت كشور هم چند سال بدترین شرایط آلودگی هوا را داشت اما در دو سال گذشته با اقدام هایی كه دولت انجام داده شرایط بهتری دارد.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در رابطه آتش سوزی جنگل ها و مراتع گفت: مساحت آتش‌ سوزی‌ های مراتع و جنگل های كشور در سال گذشته 40 درصد كاهش یافت.
ابتكار به آمادگی دستگاه ها برای مقابله با آتش سوزی اشاره كرد و گفت: سال گذشته 18 رزمایش مقابله با آتش سوزی را در سطح كشور برگزار كردیم و امسال نیز 14 رزمایش را در دستور كار داریم.
وی افزود: 14 بالگرد را در 14 نقطه از كشور ساماندهی كرده ایم تا در زمان نیاز برای مقابله با آتش سوزی دست به كار شوند.
شبك 8066/7445 / 1064
۰ نفر