۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82138433
T T
۰ نفر
اقدام دولت در ساماندهي نظام شفافيت اطلاعات موجب تحقق عدالت اجتماعي مي شود

مراغه - ايرنا - نماينده مردم هشترود و چاروايماق در مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام دولت براي ساماندهي نظام شفافيت اطلاعات جاي قدرداني دارد و اين روند موجب تحقق عدالت اجتماعي در جامعه مي شود.

سيدحمزه اميني، روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: حقوق‌هاي نجومي و نامتعارف معضلي جدي در جامعه بوده كه لزوم مقابله با آن توسط دولت با همكاري قواي قضائيه و مجلس شوراي اسلامي احساس مي شود.
وي تاكيد كرد: دولت بايد در اين ارتباط علاوه بر عذرخواهي از مردم، اقدام به برگرداندن پول هاي پرداخت شده نامتعارف به بيت المال و بركناري خاطيان كند.
نماينده مردم هشترود و چاروايماق در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: دولت بايد با بررسي ريشه‌هاي اين موضوع، موارد را به اطلاع عموم برساند تا مردم در جامعه شفاف‌سازي را لمس كنند.
اميني، ادامه داد: با توجه به اينكه پرداخت اين گونه حقوق ها علاوه بر زير پا گذاشتن عدالت اجتماعي موجب نارضايتي مردم مي شود بايد در سريع ترين زمان ممكن با آن برخورد شود.
وي، با قدرداني از هوشياري مردم در اين ارتباط، گفت: اين هوشياري، تلنگري به دولت زد تا اقدامي سريع در اين خصوص انجام شود.
نماينده مردم هشترود و چاروايماق در مجلس شوراي اسلامي يادآوري كرد: نظام جمهوري اسلامي، مردمي و مبتني بر اصول اسلامي بوده و تمام مسئولان بايد با خلوص نيت به اين نظام خدمت كنند.
اميني، افزود: در نظام جمهوري اسلامي همه بايد مقيد به مسائل شرعي باشند چرا كه دين اسلام به ساده زيستي اشاره كرده و ولايت فقيه نيز بر اين مسئله بسيار تاكيد دارد.
وي، با بيان اينكه دريافت حقوق هاي متفاوت در جامعه متداول و مورد قبول است، گفت: اختلاف حقوق افراد بايد براساس مديريت، دانش و توانايي فرد باشد و اين اختلاف حتي نبايد به بيش از حد مجاز و تا 200 برابر برسد.
سيدحمزه اميني، دريافت حقوق‌هاي نجومي توسط برخي مسئولان را امري ناپسند دانست و ادامه داد: نبايد مسئولان خود را خارج از گردونه اين نظام بدانند.
رييس جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اي خطاب به مردم ضمن ستايش از حساسيت افكارعمومي و رسانه ها به پرداخت‌هاي نامتعارف تاكيد كرد دولت از اين فرصت براي ساماندهي «نظام شفاف اطلاعات» بهره خواهد برد.
شهرستان هاي هشترود و چاراويماق با حدود 110 هزار نفر جمعيت در جنوب شرقي تبريز مركزآذربايجان شرقي واقع و داراي يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي هستند.
7486/8023//6183
۰ نفر