۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82138240
T T
۰ نفر
افزايش 100 نفري تعداد ناجيان غريق در سواحل مازندران

ساري - ايرنا - مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران از افزايش يكصد نفري ناجيان غريق درروز هاي اخير در سواحل اين استان براي خدمات دهي بهتر به مسافران خبرداد .

عيسي طوسي روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت : با توجه به بي توجهي افراد و شنا در مناطق شنا ممنوع ، اين تعداد ناجي به صورت مداوم و در قالب گشت سيار بازديد از اين مناطق را انجام مي دهند .
وي با اشاره به اينكه طرح سالمسازي دريا در مازندران امسال از اول خرداد آغاز شد ، ادامه داد : با آغاز اين طرح 870 ناجي غريق بكار گرفته شد .
به گفته مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران با اضافه شدن ناجيان غريق جديد ، حدود يكهزار نفر خدمات دهي به غرق شدگان در دريا را در طول اجراي طرح سالمسازي برعهده خواهند داشت .
طرح سالمسازي دريا در مازندران در بيش از يكصد نقطه از ساحل 338 كيلومتري استان از خرداد امسال آغاز به كار كرد و تا پايان شهريور ماه ادامه دارد .
وي ادامه داد : همچنين 341 منطقه شنا ممنوع در درياي خزر در مازندران شناسايي شد كه به عنوان نقاط كوري است كه مردم با ناديده گرفتن تذكرات براي شنا نكردن دراين محدوده ، غرق مي شوند .
طوسي گفت : يكصد ناجي غريق تازه به خدمت گرفته شده براساس اعلام نياز فرمانداران شهرهاي ساحلي به شكل سيار در حال گشت زني و حضور دراين مناطق هستند .
وي ادامه داد : نظارت بيشتر به عنوان بخش اصلي امسال فعاليت طرح سالمسازي دريا در مازندران پيگيري مي شود تا از غرق شدن افراد در مناطق شنا ممنوع جلوگيري شود .
مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران با اشاره به اينكه از 17 خرداد تا 15 تير پارسال ، 15 نفر در مناطق شنا ممنوع دريا در اين استان غرق شدند ، ادامه داد: بااقدامات صورت گرفته اين تعداد امسال به 13نفر كاهش يافته است .
وي يكي از مشكلات در غرق شدن افراد در دريا را شنا در شب اعلام كرد و افزود : افرادي كه بعد از ساعت 20 در زمان تعطيلي فعاليت ناجيان غريق مبادرت به شنا مي كنند ، احتمال غرق شدن را افزايش مي دهند.
براساس آمارهاي رسمي ، پارسال كمتر از 100نفر در آب هاي ساحل درياي خزر در مازندران بر اثر غرق شدگي جان باختند.
2096/1899
۰ نفر