۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۷:۴۳
کد خبر: 82137662
T T
۰ نفر
شنا در شب ، مهم ترين معضل طرح ساماندهي دريا در مازندران

ساري - ايرنا - فرماندار محمودآباد از شناي شبانه مسافران و مجاوران به عنوان مهم ترين مشكل طرح ساماندهي دريا در سواحل مازندران ياد و بر ضرورت چاره انديشي براي آن تاكيد كرد .

يحيي يوسف پور دوشنبه شب در نشست فوق العاده طرح سالمسازي دريا در اين شهرستان كه در آستانه عيد سعيد فطر برگزار شد ، گفت : حفظ امنيت جاني و عمومي شهروندان از اهداف مهم طرح سالمسازي درياست و تمامي دستگاهها بايد تلاششان را بر اين موضوع متمركز كنند.
وي افزود : شناي شبانه در دريا سبب مي شود تا تحقق اين هدف مهم با چالش مواجه شود.
يوسف پور توضيح داد : ناجيان غريق از صبح تا عصر در ساحل مستقرند ، در حالي كه مسافران و مجاوران پس از پايان ساعت كاري ناجيان هم در آب هاي ساحلي شنا مي كنند و متاسفانه بيشترين آمار غرق شدگي مسافران در دريا هم در ساعات شب رخ مي دهد.
فرماندار محمودآباد با اشاره به اهميت حضور و مديريت طرح هاي سالمسازي دريا ، گفت : مسئوليت جان مسافران در شب با مسئولان مجري طرحهاست و هيچ سهل انگاري در اين خصوص قابل قبول نيست و افراد متخلف به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.
وي همچنين از شناسايي 68 نقطه حادثه خيز و شنا ممنوع در ساحل محمودآباد خبر داد و ا فزود : 146 ناجي در مناطق آزاد و شنا ممنوع و محدوده اجراي طرح ها در ساحل محمودآباد و سرخ رود مستقرند.
او ادامه داد : امسال به منظور حفظ جان مسافران و ارائه خدمات مطلوب تر ، 17 طرح ساماندهي دريا در محمودآباد اجرا شده است.
فرماندار محمودآباد همچنين از ساماندهي تردد خودروها در سواحل اين شهرستان خبر داد و گفت : متاسفانه امسال آمار تصادفات و برخورد چهار چرخ با مسافران حاضر در سواحل نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
وي افزود : به منظور كاهش تلفات و مديريت اين موضوع ، پيست تردد چهار چرخ در ساحل بزودي راه اندازي و به بهره برداري خواهد رسيد.
يوسف پور همچنين از غرق شدن 2 نفر از آغاز فصل شنا در محمودآباد خبر داد و گفت : علت مرگ اين دو نفر هم شنا در مناطق ممنوعه و يا شب هنگام بوده است.
وي افزود : به منظور كاهش تلفات در سواحل ، تمامي راههاي دسترسي به مناطق حادثه خيز در محمودآباد و سرخرود مسدود شده است و در ورودي تمامي كوچه هايي كه به ساحل راه دارند هم تابلوهاي علائم هشداري نصب خواهد شد.
يوسف پور با اظهار اين كه محمودآباد اولين شهر ساحلي از مسير پايتخت به مازندران است ، گفت كه اين شهرستان در تمامي ايام تعطيلات تابستان و عيد نوروز و ساير روزهاي تعطيل ميزبان مسافران زيادي از اقصي نقاط كشور است كه به علت كمبود اعتبارات و امكانات محدود شهرستان ، نيازمند تخصيص اعتبارات و نگاه ملي جهت مديريت سواحل است.
فرماندار محمودآباد همچنين با اشاره به آغاز موج سوم حضور مسافران در تعطيلات عيد فطر ، از آماده باش تمامي دستگاههاي عضو ستاد ساماندهي طرح دريا در اين شهرستان خبر داد.
وي گفت : به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران و كاهش آمار غريق و گسترش نطارت بر اجراي هر چه بهتر روند اجراي طرحهاي دريا ، مرخصي تمامي مديران براي تعطيلات پيش رو لغو شده است.
طرح سالمسازي دريا در مازندران امسال از اول خرداد در بيش از يكصد نقطه ساحلي آغاز شد و تا پايان شهريور ادامه دارد .
7326/1654