۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82134056
T T
۰ نفر

شعار مرگ بر اشغالگر در پایتخت جمهوری داغستان

۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82134056
شعار مرگ بر اشغالگر در پایتخت جمهوری داغستان

مسكو - ایرنا - همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی قدس در كشورهای مختلف، شهر مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان فدراسیون روسیه نیز شاهد برگزاری آیین ضد صهیونیستی حمایت از آزادی فلسطینیان و پایان اشغالگری بود.

به گزارش ایرنا، صدها نفر از مسلمانان با شعارهای ضدصهیونیستی جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین را محكوم كرده و سپس در مسجد خامنه ای این شهر گرد آمده و با ملت فلسطین ابراز همبستگی كردند.
شركت كنندگان در این مراسم تصاویری از حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله خامنه ای، سید حسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله لبنان و همچنین به نشانه محكومیت رژیم صهیونیستی پوسترهایی از شهدای فلسطینی و جنایات این رژیم، پارچه نوشته های لزوم پایان سكوت جهانی در برابر جنایت علیه فلسطینیان و تاكید بر رفع اشغال فلسطین در دست داشتند.
نوری محمدزاده استاد دانشگاه دولتی جمهوری داغستان و رئیس هیات امنای مسجد خامنه ای مخاچ قلعه در این آیین با گرامیداشت یاد امام راحل گفت كه ابتكار بنیانگذار جمهوری اسلامی جهان را نسبت به وقایع و خطر صهیونیست‌ها بیدار كرد.
وی افزود: امروز كل جهان اسلام دربرابر زورگویی امپریالیسم غرب در روز قدس فریاد مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل سر می دهد.
استاد دانشگاه دولتی داغستان اظهار كرد: روز قدس روز اسلام است و اگر امام خمینی (ره) بیداری اسلامی را رقم نزده بود، امروز احتمالا سرزمین های بیشتری از جهان اسلام تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار می گرفت.
وی ادامه داد: مسلمانان اكنون طبق تاكیدهای حضرت آیت الله خامنه‌ای با وحدت باید این پدیده شوم را همراه عوامل دست‌نشانده در بلاد اسلام مثل آل خلیفه و آل سعود از بین ببرند.
حجت‌الاسلام مظاهر محمدوف سخنران دیگر آیین روز قدس در مخاچ قلعه نیز اسرائیل را غده سرطانی در پیكره جهان اسلام خواند.
وی گفت: امروز فرزندان ناخلف اسراییل از جمله گروه های تكفیری و تروریستی سرزمین های جهان اسلام را به اشغال خود درآوردند، ولی باید بدانند كه وعده الهی تغییر ناپذیر است و به زودی مغلوب نیروهای وفادار به اسلام واقعی خواهند شد.
المیاحی رییس كانون عراقی‌های مقیم داغستان نیز با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) گفت: امروز همه باید پیرو مرجعیت باشیم. مراجع از ما می خواهند در روز قدس نیروی اسلام را در برابر دشمنان قسم خورده نمایش دهیم و نفرت خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و عوامل آن جهانی كنیم.
رسول حاجیف معاون رئیس كمیته امور دینی جمهوری داغستان نیز با ارزشمند خواندن برنامه ریزی مسئولان مسجد خامنه‌ای در برگزاری روز جهانی قدس، گفت كه روسیه اكنون دربرابر زورگویی امپریالیسم و صهیونیسم ایستادگی می كند و در سوریه نیز ثابت كرد در مبارزه با تروریسم و در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد.
شهر دربند داغستان در ساحل شمال غربی دریای خزر نیز شاهد بزرگترین مراسم ضد صهیونیستی در تاریخ برگزاری آیین روز قدس در این جمهوری بود.
برای اجرای این مراسم مردم مسلمان شهر دربند ساعت ها پیش از آغاز نماز جمعه با حركت به سمت محل برگزاری نماز، آیین روز قدس را با حضور حدود صدها نفر در مسجد جمعه این شهر برگزار كردند.
شركت كنندگان در این مراسم تصاویری از حضرت امام (ره)، پرچم های حزب الله لبنان و تصاویری از شهدای فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، پارچه نوشته هایی با مضامین پایان سكوت در برابر جنایت علیه ملت فلسطین در دست داشتند.
سخنرانان در اجتماع مردم دربند با تاكید بر اهمیت برگزاری روز جهانی قدس به عنوان راهبرد جهان اسلام برای آزادی فلسطین، خواستار وحدت دولت های اسلامی برای مقابله با توطئه ها و پایان دادن به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شدند.
آاروپام*391 ** 516