مقاومت در برابر گرما و توفان براي حمايت از مقاومت

زاهدان- ايرنا- مردم منطقه سيستان در شمال سيستان و بلوچستان در روز جهاني قدس با وجود گرماي زياد هوا و توفان شديد با زبان روزه براي حمايت از مردم فلسطين به خيابانها آمده و يك صدا فرياد انزجار از رژيم صهيونيستي را سر دادند.

به گزارش ايرنا روزي كه صداي مادر شهيد گلوله خورده بند دل انسان را پاره مي كند، روزي كه كودكي در دست پدر جان داد و پدري روي زانوي پسر، روزي كه شهادت كودك 6 ماهه خاطره تلخ شهادت طفل 6 ماهه امام حسين (ع) در كربلا را تازه مي كند، آن روز جاي نشستن نيست، آن روز روز فرياد زدن و نشان دادن خشم است براي حمايت از مظلوماني كه عمري با يك سنگ در مقابل دنيايي از گلوله ايستاده اند.
چه زيبا انديشيده بود امام راحل كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، بهترين ماه خداوند را روز جهاني قدس ناميد و يادگاري زيبا به نام حمايت از مردم مظلوم فلسطين و بيزاري از رژيم صهيونيستي به جاي گذاشت.

**حضور پررنگ مردم در راهپيمايي روز قدس با وجود شرايط بد جوي در منطقه سيستان
مردم منطقه سيستان واقع در شمال سيستان و بلوچستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هيرمند، هامون و نيمروز، امروز در روز جهاني قدس مانند سالهاي قبل با حضوري گسترده در خيابانها صداي الله اكبر به نشانه حمايت از مردم فلسطين سر دادند.
گرماي زياد هوا و توفان حاصل از بادهاي 120 روزه حال و روز امروز منطقه سيستان است اما اين شرايط بد جوي نيز نتوانست مانع از حضور پرشور روزه داران اين منطقه براي حمايت از قدس شريف شود.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه زابل در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس به خبرنگار ايرنا گفت: مردم اين منطقه فرهنگي انقلابي داشته و با اعتقاد به حمايت از مظلومان كه در قرآن نيز به آن تاكيد شده است امروز به صحنه آمده اند.
هوشنگ ناطري ادامه داد: حضور پر شور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس نشاندهنده تبعيت آنان از ولايت فقيه است.
وي افزود: راهپيمايي روز قدس حركتي در راستاي آرمانهاي انقلاب و دفاع از مردم مظلوم فلسطين و نيز حمايت از قدس و جريان مقاومت است.
وي با اشاره به حركات صهيونيست ها در منطقه تصريح كرد: صهيونيست و اسرائيل سرمنشا تمام تحركات ضد انساني انجام شده در منطقه از جمله توطئه هاي موجود در عراق، سوريه، يمن و افغانستان است.
فرماندار زابل خاطرنشان كرد: راهپيمايي مردم حركتي است براي نشان دادن انزجار از تفكرات تكفيري كه نشات گرفته از برنامه ريزي هاي صهيونيستي است.
محمدرضا شهركي بخشدار بخش مركزي شهرستان هامون نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: حضور پررنگ مردم در اين راهپيمايي نشاندهنده اهميت مردم مظلوم فلسطين براي آنان است.
وي ادامه داد: گرماي هوا نيز نمي تواند جلوي حضور مردم را در اين عرصه بگيرد.
وي افزود: مردم ولايتمدار سيستان همواره در روز جهاني قدس بنابر وطيفه اي كه دارند به خيابانها آمده و فرياد آزادي فلسطين و قدس شريف را سر مي دهند.
وي بيان كرد: فرياد مردم تا زمان آزادي قدس ادامه خواهد داشت.

**حضور هميشگي روحانيت در راهپيمايي روز قدس در منطقه سيستان
روحانيون از جمله اقشار هميشه حاضر در اين قبيل صحنه ها هستند بطوري كه اين حضور سبب دلگرمي ساير قشرهاي مردمي مي شود.
امام جمعه شهرستان زابل در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس به خبرنگار ايرنا گفت: اين حركت، شعارها و يكپارچگي و اتحاد موجود بين مردم نشاندهنده همدلي امت اسلام است كه استكبار تحمل ديدن آن را به هيچ وجه ندارد.
حجت الاسلام علي اكبر كيخا ادامه داد: راهپيمايي روز قدس سبب دلگرمي مبارزان اسلام به ويژه مردم مظلوم فلسطين براي مبارزه با استكبار و صهيونيست جهاني مي شود.
وي افزود: استكبار جهاني به دنبال انحراف افكار از رژيم صهيونيستي و ايجاد حاشيه اي امن براي اين رژيم غاصب كودك كش از طريق راه اندازي جنگ هاي نيابتي در منطقه است.
وي تصريح كرد: راهپيمايي روز قدس كه نشات گرفته از تفكر امام راحل است سبب خنثي شدن نقشه هاي استكبار جهاني براي ايمن نگه داشتن اسرائيل و جلوگيري از انحراف اذهان عمومي از فلسطين و بيت المقدس مي شود.
امام جمعه زابل بيان كرد: روز قدس و حضور گسترده و پرشور ملت ايران در راهپيمايي حمايت از ملت مظلوم فلسطين نشان داده است كه انقلاب اسلامي ايران نگاه يكسان و محبت آميزي به تمام امت اسلام دارد و قطعا از حق تمام مسلمانان در مقابل ظلم ظالمان دفاع و حمايت مي كند.

**شيعه و سني دوشا دوش يكديگر در راهپيمايي روز قدس در منطقه سيستان حضور يافتند
سيستان و بلوچستان سرزمين زيباي برادري و برابري شيعه و سني است كه بهترين نمود آن را نيز مي توان در مناسبت ها و راهپيمايي هاي اينچنيني مشاهده كرد.
امام جمعه اهل سنت زابل نيز در حاشيه راهپيمايي روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مردم نقش بسزايي در مخالفت با استكبار و صهيونيست جهاني دارند.
مولوي حافظ شه بخش تصريح كرد: با توجه به اينكه دشمنان در شرايط كنوني اتحاد مسلمانان را هدف قرار داده اند اين راهپيمايي مي تواند با تمام توطئه ها مقابله كند.
وي بيان كرد: راهپيمايي روز قدس نقش بسزايي در تقويت اتحاد مسلمانان دارد.
وي افزود: مسلمانان بايد با اتحاد در برابر دنياي كفر و استكبار جهاني يد واحد باشند.
مردم منطقه سيستان به عنوان دارالولايه و زادگاه خورشيد امروز مشت هاي خود را گره كردند و با وجود گرما و توفان و گردوغبار شديد براي حمايت از جبهه مقاومت و آزادي قدس شريف جانانه فرياد 'مرگ بر آمريكا'، 'مرگ بر اسرائيل'، ' فلسطين حمايتت مي كنيم'، 'فلسطين پيروز است اسرائيل نابود است' و ' الله اكبر' سر دادند.
7311 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها