امام جمعه همدان: فلسفه راهپیمایی روز قدس ظلم ستیزی است

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: فلسفه اصلی نامگذاری جمعه آخر ماه مبارك رمضان به نام روز قدس و برگزاری راهپیمایی ظلم ستیزی و تقابل با ظالمان است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان در حسینیه امام خمینی(ره) بیان كرد: بیش از هفت دهه است كه ملت مظلوم فلسطین زیر چكمه های ظالمان قرار گرفته و دنیا نیز نسبت به این ظلم ناروا بی تفاوت بوده است.
وی با ذكر اینكه در 300 آیه قران به ظلم ستیزی تاكید شده است گفت: مرجع ظلم را باید ریشه كن كرد نه اینكه در مقابل ظلم و كودك كشی و آواره كردن مظلومان سكوت كرد.
عضو خبرگان رهبری تاكید كرد: انسانهایی كه در برابر ظلم سكوت كرده و فریاد بر سر ظالمان نمی زنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.
آیت الله محمدی اضافه كرد: زشتی ظلم تا حدی است كه امام مسلمین حتی در قبال دریافت قباله جهان قبول نكرد دانه ای را از دهان مورچه ای بگیرد.
وی تصریح كرد: این در حالیست كه هم اینك ملل نسبت به یكدیگر، والدین نسبت به فرزند و بالعكس و مسئولان در حق مردم ظلم می كنند در حالیكه در تمامی لحظات عمر ظلم ستیزی نباید فراموش شود.
امام جمعه همدان اظهار كرد: با دستور یك فرمانده یك هواپیمای مسافربری ایران با بیش از 300 سرنشین در آسمان تكه تكه شد آنوقت مستكبران جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.
آیت الله طه محمدی گفت: نه تنها ظلم در اسلام جایگاهی ندارد بلكه امام علی (ع) افراد مظلومی كه در برابر ظلم از خود واكنش تدافعی نشان نمی دهد را مذمت كرده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با ذكر اینكه ایران تنها نقطه امن جهان است افزود: بسیج عراق با راهنمایی مستشاری ایران یك هزار و 800 تروریست را هلاك كردند.
آیت الله طه محمدی گفت: نماز عید سعید فطر همدان یكی از باشكوه ترین اجتماعات در كشور است كه امید می رود امسال نیز با برنامه ریزی، با شكوه و عظمت برگزار شود.
به منظور وحدت كلمه و انسجام مسلمانان جهان، امام خمینی (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان 'روز جهانی قدس' تعیین كردند و عموم مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند.
7526/6993