روز جهانی قدس زمینه ساز وحدت  مسلمانان حول ازادی فلسطین است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و با ذكر اینكه مساله فلسطین راهبرد اصلی جهان اسلام و مسلمانان است اظهار داشت : روز جهانی قدس مناسبتی برای وحدت اسلام حول ازادی فلسطین است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام افزود: امام خمینی (ره ) به عنوان معمار و طراح روز جهانی قدس از اولین روزهای مبارزه با استبداد داخلی و رژیم پهلوی مساله آزادی بیت المقدس را مطرح و در سخنرانی كوبنده سال 42 خود نسبت به فلسطین و خیانت قدرت های جهانی در حق امت اسلامی تذكر دادند.
حجت الاسلام لطفی تاكید كرد: امام خمینی (ره) یكی از مشتركات تمام امت اسلامی را با وجود اختلاف در بعضی از فروع، نگاه عمیق به آینده امت اسلامی و آزادی فلسطین بعنوان یك مساله دینی و اسلامی می دانستند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: امام بعد از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهانی قدس مطرح و شعار این راهپیمایی را رهایی ملت فلسطین از دست صهیونیست ها غاصب و متحد كردن امت اسلامی برای ریشه كن كردن این غده سرطانی اعلام كرد.
امام جمعه ایلام اضافه كرد: امروز جهان اسلام در حالی در راهپیمایی قدس شركت می كنند كه رژیم صهیونیستی با برنامه ریزی در اتاق فكر حكومت های مستبد جریان تكفیری و وهابیت را راه انداخته اند تا اسراییل یك حاشیه امن برای خود فراهم كند و با روابط پنهانی با برخی كشورها از جمله قطر و عربستان پشتیبانی از این گروه تكفیری را مدیریت كند.
حجت الاسلام لطفی با اشاره حمایت كشورهای مرتجع و حكام فاسد برخی دولت های عربی حاشیه خلیج فارس گفت: این كشورها به طور آشكار از گروهك های تكفیری در عراق، افغانستان، یمن، سوریه و لبنان حمایت می كنند و یك جبهه واحد در مقابل جبهه مقاومت و ایران تشكیل داده اند.
وی به حضور مقتدرانه ایران در دفع حملات متجاوزان داعشی و تكفیری اشاره كرد و افزود: به لطف خدا با اقتدار و فرماندهی ایران در منطقه روز به روز شاهد شكست های مستمر حامیان اصلی این گروهك ها هستیم و ایران با ثبات سیاسی و امنیت پایدار، الگوی وحدت و اقتدار در جهان اسلام است.
امام جمعه اظهار كرد: كشورهای مرتجع به دلیل نوكری آمریكا نمی دانند در آینده ای نه چندان دور آنها نیز به همین سرگذشت مبتلا می شوند و در پایان لنگرگاه امنیت آنها ایران است چرا كه دشمنان از مقابله مستقیم با ایران عاجز و ناتوان هستند.
وی افزود: این حامیان تكفیری و وهابیت با راه اندازی شبكه های نیابتی با سرمایه های مالی و معنوی كشورهای اسلامی می خواهند حاشیه امنی برای اسراییل ایجاد كنند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه اسراییل 25 سال آینده را نمی بیند، گفت: آثار این نابودی را بتدریج شاهد هستیم.
به گفته وی، جریان تكفیری خنجری بر پیكر امت اسلامی و برای ناكام كردن بیداری اسلامی است و باید در مقابل مثلث شوم آمریكا، اسراییل رژیم آل سعود بیدار بود.
حجت الاسلام لطفی اضافه كرد: جوانان غیور ایران اسلامی با حضور در جبهه های سوریه و لبنان داعش را زمین گیر و در آینده نزدیك بساط پرونده ننگین و سیاه این گروهك برچیده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام به سلب تابعیت رهبر انقلاب بحرین نیز اشاره كرد و گفت: اقلیت كم رژیم دیكتاتوری آل خلیفه با وجود مخالفت مردم بحرین بر اكثریت مردم حكومت می كنند و تابع توطئه های آمریكا، اسراییل و آل سعود هستند ولی به لطف خدا در آینده ای نزدیك با شجاعت مردم شجاع و انقلابی بحرین و با حضور پر شور خود و حمایت از این روحانی متدین طومار این رژیم برچیده و به ده ها سال حكومت استبدادی آل خلیفه پایان خواهند داد.
حجت الاسلام لطفی به حادثه مرگبار 12 تیر سال 67 اشاره كرد و آن را مرگبارترین حادثه هوایی دنیا و روز افشای حقوق بشری آمریكا اعلام كرد و افزود: در این حادثه 290 نفر زن و كودك و پیر و جوان جان خود را از دست دادند و سازمان ملل نیز آن را محكوم نكرد و دولت آمریكا به فرمانده آن رزم ناو مدال افتخار اهدا كرد.
وی غارت 2 میلیاردی از كشورمان را نیز از دیگر مفاسد آمریكا و نادیده گرفتن حقوق بشر اعلام كرد.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینكه رهبر انقلاب خواستار اقدامات تهاجمی علیه دشمنان است، تاكید كرد: اگردر مقابل آمریكا عقب نشینی كنیم گستاخ تر شده و تحریم ها را بیشتر می كند.
وی گفت: دستگاه سیاسی باید با جدیت باشد نه انفعالی و با وجود گذشتن چهار ماه از برجام نتیجه ای جز مانع تراشی و نقض قوانین و تشدید فشار تحریم ها نداشته است اعتماد به مجامع حقوقی خیالی بیش نیست.
امام جمعه ایلام با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارك رمضان گفت: خوشا به حال كسانی كه در مهمانی خدواند برای خود توشه معنوی كسب كردند چون از مهمترین دستاورد این ماه مبارك كسب تقوا و نهادینه كردن آن در همه شئونات زندگی فردی، اجتماعی و در تقوای اقتصادی است.
حجت الاسلام لطفی تاكید كرد: یكی از مهمترین برنامه های این ماه بعد از تلاوت قرآن دعا و نیایش و دری از گناه است و عالی ترین جلوه های عرفان و اخلاق در ارتباط با خداوند است.
وی با اشاره به صحیفه سجادیه و دعاهای حضرت زین العابدین تاكید كرد: این كتاب زبور آل محمد (ص) است كه اگر دعاهای این كتاب عظیم الشان را با تفكر و تدبر و فراز های آن را مورد توجه قرار داد بی شك جلوه های عرفان و اخلاق در ارتباط با خداوند آشكار می كند.
وی افزود: یكی از آموزه هایی كه در این دعاها به طور كلی جلوه خاصی دارد توجه به شكر نعمت و غافل ماندن انسان های بی توجه است و ناتوانی در به جا آوردن این وظیفه از انسان ها رفع تكلیف نمی كند و هر كس بنا بر فهم و شعور خود شاكر نعمت ها باشد و باید بدانیم حمد واقعی استفاده صحیح از نعمت های الهی و ترك گناه است و پرهیز از محرمات است.
امام جمعه ایلام با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارك رمضان و در آستانه عید سعید فطر تاكید كرد: یكی از واجبات این عید پرداخت زكات فطره است كه همه باید در این امر واجب شركت و به افراد نیازمند در این روز كمك كنند از جمله نهادی كه مسئولیت جمع آوری زكات فطره را به عهده دارند كمیته امداد امام خمینی(ره) است كه این كمك ها را به نحو احسن بین نیازمندان توریع می كنند.
7180/9002/6034

سرخط اخبار استان‌ها