دعوت مراجع تقلید از ملت ایران برای حضور باشكوه در راهپیمایی روز قدس

قم- ایرنا- حضرات آیات عظام تقلید ناصر مكارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی ، جوادی آملی و علوی گرگانی از قشرهای مختلف مردم برای حضور باشكوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت كردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله ناصر مكارم شیرازی در مراسم احیای شب بیست وسوم ماه مبارك رمضان طی سخنانی با اشاره به اینكه همه باید در راهپیمایی روز قدس شركت كنند، اظهار داشت: باید فریاد روز قدس در جهان طنین انداز شود، نباید فراموش كرد كه قبله نخست مسلمین غصب شده و باید به زودی به جهان اسلام بازگردد.
وی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل اعلام كرده تا به حال می خواستیم ابتدا با فلسطین و سپس با اعراب و مسلمانان كنار بیاییم اما اكنون فهمیدیم كه اول باید با اعراب كنار آمده و دم آن ها را ببینیم و سپس به سراغ فلسطین برویم.

**آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز در بیانیه ای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به حضور گسترده و حماسی در راهپیمایی روز قدس دعوت كرد.
وی گفت: مردم باید با حضور خود به مستكبران، صهیونیست ها و ایادی آنان بفهمانند كه در برابر وحدت ، عزت و قدرت امت اسلام محكوم به سقوط هستند.
این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز جنایات فراوانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و پاكستان صورت می گیرد كه نتیجه آن تخریب، كشتار و آوارگی است.
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: این رژیم خون آشام و غده سرطانی غاصب باید از صفحه روزگار محو شود.

**آیت الله جعفر سبحانی نیز در سخنانی با تاكید بر حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان داشت: مسلمانان باید در آخرین جمعه ماه رمضان‌،‌ در همه نقاط جهان برای حمایت از مردم فلسطین در صحنه حاضر شوند تا حكومت جائر صهیونیستی را سرجای خود بنشانند و قدس آزاد شود.
وی گفت:‌ یك جمعیت جائر می‌خواهد مسجدالاقصی را نادیده بگیرد،‌ آنها تلاش می‌كنند آثار اسلامی در شهر قدس از جمله مسجدالاقصی را از بین ببرند كه ما باید با آنها از طریق انجام اقداماتی همچون برگزاری راهپیمایی روز قدس مقابله كنیم.

**آیت الله عبدالله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید نیز در سخنانی با دعوت از مردم برای حضور باشكوه در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز جهانی قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، زیرا قدس قداستی به طول و عرض جهان اسلام دارد.
وی اظهار داشت: روز جهانی قدس سنت حسنه امام راحل است و بر همه ما لازم است كه در این راهپیمایی شركت كنیم.

**آیت الله محمدعلی علوی گرگانی نیز در پیامی خواهان حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.
وی در این پیام خاطرنشان كرده است: امت مؤمن و روزه‌دار اسلامی به صورت همدل، یك‌صدا و یكپارچه در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: امت شریف، مؤمن و روزه‌دار اسلامی آخرین جمعه ماه مبارك رمضان نزدیك است، آخرین جمعه‌ای كه با عنایت و دستور حضرت امام راحل به روز قدس نام‌گذاری شده است روزی كه امت اسلامی وظیفه دینی و سیاسی دارند یك‌صدا و همدل و یكپارچه بر اسرائیل، غاصب كشور اسلامی فلسطین و قدس شریف فریاد مرگ بر صهیونیست سر دهند.
وی ادامه داد:وظیفه آحاد امت اسلامی سنگین‌تر است ولذا اینجانب توصیه می‌كنم همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته و بر سر استكبار و دست‌نشاندگان آن اظهار انزجار و تبری كنند.
آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به ابتكار امام راحل روز جهانی قدس نامگذاری شده است و مردم نیز برای دفاع از آرمان های قدس شریف راهپیمایی می كنند.
7401/ 6133/ 1650
۰ نفر