۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82131863
T T
۰ نفر
فرمانده انتظامي: بيش از 2.6 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان كشف شد

زاهدان- ايرنا- فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: 2 تن و 694 كيلو و 550 گرم مواد مخدر در سه عمليات جداگانه در استان كشف و در اين رابطه 6 قاچاقچي نيز دستگير شدند.

به گزارش روز پنجشنبه مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان، سردار حسين رحيمي اظهار داشت: ماموران انتظامي دلگان از طريق منابع اطلاعاتي مطلع شدند كه سوداگران مقادير قابل توجهي مواد مخدر را پس از انتقال از آن سوي مرز به داخل كشور در اطراف اين شهرستان دپو كردند تا در فرصتي مناسب آن را به عمق كشور منتقل كنند.
وي تصريح كرد: پس ازبررسيهاي لازم و تاييد صحت موضوع ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي محل دقيق دپوي مواد را شناسايي كردند.
وي ادامه داد: ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضايي روز گذشته در عملياتي ضربتي موفق شدند 178 بسته به وزن يك تن و 780 كيلوگرم ترياك را از محل دپو كشف و يك نفر متهم را در اين رابطه دستگير كنند.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان با اشاره به يك عمليات موفق ديگر، گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ايرانشهر با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق شدند باند قاچاق مواد مخدر را كه قصد جابجايي مواد با يك دستگاه خودرو وانت تويوتا را داشتند شناسايي كنند.
سردار رحيمي افزود: در عمليات ضربتي و غافلگيرانه پليس، خودرو يادشده متوقف و در بازرسي از آن 61 بسته مواد مخدر از نوع ترياك به وزن 627 كيلو گرم كشف و چهار قاچاقچي نيز دستگير شدند.
وي با اشاره به سومين عمليات نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان در روز گذشته اظهار داشت: ماموران اطلاعات و عمليات يگان امداد شهرستان زاهدان در پي چندين روز تلاش شبانه روزي موفق شدند باندي از قاچاقچيان را كه قصد حابجايي مواد مخدر با استفاده از يك دستگاه خودرو زانتيا را داشتند شناسايي كنند.
وي ادامه داد: ماموران در عمليات تعقيب و گريز موفق به دستگيري راننده شدند و در بازرسي از اين خودرو 287 كيلو و 550 گرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف كردند.
استان سيستان و بلوچستان افزون بر 1100كيلومتر مرز مشترك با دو كشور افغانستان و پاكستان به عنوان توليد كنندگان موادمخدر دارد.
3213 / 6081