۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82130831
T T
۰ نفر
كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی توافق آشتی با تركیه را تایید كرد

تهران -ایرنا-كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در جلسه روز چهارشنبه خود توافق از سرگیری روابط با تركیه را تایید كرد.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با هفت رای موافق و سه رای مخالفت توافق عادی سازی روابط با تركیه را تایید كرد.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ، «نفتالی بنت» وزیر آموزش و «ایلیت شاكید» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به این توافق رای منفی دادند.
نخست وزیران تركیه و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طی كنفرانس‌های خبری جداگانه ‌ای در آنكارا و رم از سرگیری رسمی روابط دیپلماتیك میان طرفین را اعلام كردند.
طبق این توافق كه بعد از شش سال قطع رابطه امضا شد، عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی و پرداخت 21 میلیون دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان حمله نظامیان اسرائیلی به كشتی «ماوی مرمره» حامل كمك‌های انسان دوستانه به غزه در سال 2010 می‌شود.
در سال 2010 میلادی در حمله نیروهای صهیونیست به كشتی مرمره آبی كه حامل كمك های بشردوستانه به مردم غزه بود، 9 شهروند تركیهكشته و شماری زخمی شدند.
تركیه خواهان عذرخواهی رژیم صهیونیستی، پرداخت غرامت و لغو محاصره غزه شده بود؛ طرفین در یك سال گذشته مذاكراتی را در این باره آغاز كرده بودند.
رئیس بنیاد حقوق بشر و كمك های بشردوستانه تركیه در اعتراض به عادی سازی روابط آنكارا با تل آویو گفت: با این توافقنامه راه برای رژیم صهیونیستی در تصاحب منابع گازی در آبهای ساحلی غزه باز شد و این به معنی مصادره ثروت فلسطینی ها از سوی اسرائیل و فروش آن به اروپا خواهد بود.
برخی رسانه های تركیه روز چهارشنبه از تواقق تركیه با رژیم صهیونیستی برای انتقال گاز شرق دریای مدیترانه به اروپا از طریق تركیه خبر دادند.
خاورم**9364**1144
۰ نفر