۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82128095
T T
۰ نفر
مدرس حوزه و دانشگاه: حضرت علی (ع) در راه برپایی عدالت شهید شد

یاسوج - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه از قم با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، گفت: این امام بزرگوار همچون دیگر ائمه اطهار (ع) در راه برپایی عدالت و اجرای احكام اسلام به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدامین بالادستیان روز دوشنبه در مراسم سوگواری 21 رمضان سالروز شهادت حضرت علی (ع) در یاسوج افزود: امام اول شیعیان مظلومانه به شهادت رسید و یكی از دلایل مظلومیت آن حضرت نیز داشتن یاران اندك است.
وی بیان كرد: فضائل اخلاقی حضرت علی (ع) متعدد است و هیچ فرد عادی نیز نمی تواند آنها را درك كند.
بالادستیان اظهار كرد: از مهمترین ویژگی های اخلاقی حضرت علی (ع) می توان به شجاعت، عدالت، اخلاص، یتیم نوازی و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان اشاره كرد.
وی عنوان كرد: در مورد جایگاه والای حضرت علی (ع) همین بس كه در خانه خدا متولد شد و در مسجد، در ماه رمضان، هنگام اقامه نماز و در حال سجده نیز به شهادت رسید.
بالادستیان ابراز داشت: حضرت علی (ع) فضائلی دارد كه به جز او هیچ فردی در دنیا از آنها برخوردار نیست كه مهمترین آنها شامل جانشین و داماد پیامبر گرامی اسلام (ص) بودن، تولد در كعبه و پدر دو امام بودن است.
وی افزود: علاوه بر مسلمانان پیروان دیگر ادیان الهی نیز به جایگاه والای حضرت علی (ع) معترف هستند و تاكنون كتاب های متعددی در مورد فضائل اخلاقی این امام بزرگوار نگارش شده است.
7535/6110

سرخط اخبار استان‌ها