۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82128056
T T
۰ نفر
وزیر انفال و شهیدان اقلیم كردستان عراق وارد سردشت شد

مهاباد- ایرنا- وزیر انفال و شهیدان اقلیم كردستان عراق در راس یك هیات از مسئولان این اقلیم به منظور شركت در مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالروز بمباران شیمیایی شهرستان سردشت روز دوشنبه وارد این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود هادی صالح وزیر انفال اقلیم كردستان عراق و هیات همراه با استقبال عزیز حسنی فرماندار سردشت از طریق مرز كیله وارد خاك جمهوری اسلامی ایران شدند.
این هیات عراقی در آیین گرامیداشت بیست و نهمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت در ویژه برنامه ای كه به همین مناسبت عصر امروز دوشنبه با حضور مردم و مسئولان این شهرستان در مسجد جامع سردشت برگزار می شود، شركت خواهند كرد.
گلباران مزار شهدای بمباران شیمیایی سردشت و محل اصابت بمب های شیمیایی در این شهر، تشییع جنازه نمادین در سطح شهر با حضور اقشار مختلف مردم و قرائت پیام رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه های این مناسبت است.
به گزارش ایرنا، در هفتم تیر 1366 رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام شهر مرزی سردشت را بمباران كرد كه در این حمله ناجوانمردانه 119 نفر از ساكنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود كه آثار و مشكلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شد.
شهرستان مرزی سردشت با 111 هزار نفر جمعیت در 250 كیلومتری جنوب ارومیه مركز استان آذربایجان غربی و هم مرز با كشور عراق واقع شده است.
6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها