۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82127958
T T
۰ نفر
الغوث الغوث ' زمزمه عاشقان ولايت در دومين شب از ليالي قدر

كيش – ايرنا – كيش – ايرنا - همزمان با دومين شب از ليالي پر فيض قدر و در شب شهادت مولاي متقين علي (ع) مردم كيش با حضور در مساجد به راز و نياز با معبود پرداخته و با سردادن نداي 'الغوث الغوث 'از خالق هستي خواستند تا قلم عفو بر گناهان آنان كشيده و تقديري خوب براي آنان رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، آئين دومين شب قدر ، شب شهادت مولاي متقيان علي (ع) بامداد دوشنبه با حضور ايت الله محمد علي موحد كرماني امام جمعه موقت تهران ، حجت الاسلام حسن عليدادي امام جمعه كيش ، جمعي از مسئولان و مردم ولايتمدار كيش باشكوه خاصي برگزار شد.
مردم متدين و مومن جزيره كيش با حضور در اين آيين معنوي و با سر دادن نواي ' الغوث الغوث خلصنا من النار يا رب ' ،' العفو العفو' و ' بك يا الله ' از درگاه خداي خود طلب آمرزش كردند و با دلهايي شكسته اشك ماتم ريختند و به آستان اهل بيت (ع) عرض ارادت كردند.
مومنان خدا جوي در اين شب در مساجد و حسينيه ها حضور يافته و تا سحر به راز و نياز با معبود پرداختند و براي رفع مشكلات خود و ديگران دست نياز به سوي پروردگار دراز كردند.
در اين مراسم پس از قرائت قرآن ، روضه خواني و سينه زني ، دعاي جوشن كبير توسط يكي از ارادتمندان اهل بيت (ع) قرائت شد .
بيان احكام ، قرائت نمازهاي قضا ، مداحي و سوگواري و سخنراني آيت الله موحدي كرماني از بخش هاي ديگر اين مراسم معنوي بود .
پس از آن، مردم مومن و عزادار كيش قرآن كريم را برسر گرفتند و براي خوشبختي جوانان ، شفاي بيماران ، تعجيل در ظهور حضرت حجت (عج ) و عزت و سربلندي ايران اسلامي دست به دعا گشودند.
تهيه غذاي سحري در مساجد و حسينيه ها براي شب زنده داران ، از ديگر برنامه هاي شب هاي قدر بود.
شب هاي نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان، از ليالي پرفيض و بركت قدر به شمار مي رود و در نزد شيعيان و بسياري از مسلمانان جهان داراي جايگاه ويژه اي است كه در اين شب ها مومنان به قرائت ادعيه، اقامه نماز و شب زنده داري مشغول مي شوند.
1630**1641