۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۷
کد خبر: 82127728
T T
۰ نفر
پرداخت يارانه محصولات كشاورزي به دلالان ممنوع است

سنندج- ايرنا- رييس جهاد كشاورزي استان كردستان پرداخت يارانه محصولات كشاورزي به دلالان را ممنوع دانست و گفت: هيچ دلالي نبايد از پرداخت يارانه دولتي منتفع شود.

به گزارش ايرنا كريم ذوالفقاري عصر يكشنبه در دومين جلسه ستاد زراعت جهاد كشاورزي در سنندج با اشاره به اينكه گندم يك محصول استراتژيك است و دولت با هدف جلوگيري از ورود گندم قاچاق به كشور و حمايت از توليد كنندگان داخلي، به كشاورزان يارانه پرداخت مي كند گفت: شركت غله تنها موظف به پرداخت يارانه به كشاورزاني است كه در ليست گندم كاران ثبت نام كرده اند.
وي پرداخت يارانه به افرادي كه نام آنها در ليست گندم كاران نيست را ممنوع اعلام كرد و بر فراهم كردن شرايط فروش گندم و جو كشاورزان استان و فروش تضميني محصول توليدكنندگان تاكيد كرد.
ذوالفقاري يكي از وظايف دولت و وزارت جهاد كشاورزي را حمايت از توليد كنندگان دانست و گفت: در همين راستا وزير جهاد كشاورزي بر حمايت از توليد داخلي تاكيد فروان دارد.
وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر داشتن اقتصاد مقاومتي گفت: استفاده بهينه از امكانات و منابع موجود يكي از مصاديق اقتصاد مقاومتي است در همين راستا با بهره گيري از منابع موجود و افزايش درآمد كشاورزان، اقتصاد مقاومتي محقق مي شود.
رييس جهاد كشاورزي استان كردستان با اشاره به اينكه استان كردستان از ظرفيت ها و پتانسيل هاي مستعدي در بخش كشاورزي برخوردار است گفت: شرايط كشت دانه هاي روغني در اين استان فراهم است.
ذوالفقاري با اشاره به اينكه امروز مصرف روغن در اكثر خانواده بالاست گفت: مشكلات زيادي در زمينه استفاده نامعقول از روغن وجود دارد و در همين راستا افزايش توليد دانه هاي روغني بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
او مقوله سلامت جامعه را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: مصرف روغن بي كيفيت و نامرغوب در توليد مواد غذايي سلامت آحاد جامعه را به خطر مي اندازد.
وي تاكيد كرد: در راستاي تامين سلامت جامعه، متوليان بخش سلامت بايد بر نحوه توزيع مواد غذايي نظارت داشته باشند.
او محصول كلزا را محصول مناسبي براي كشت دانست و افزود: توليد سه تن در هكتار كلزا معادل 7.5 ميليون تن فروش محصول است.
وي بر حمايت كشاورزان كردستاني به توليد محصول كلزا و نيز توسعه كشت نخود در استان و حمايت كشاورزان به توليد نخود تاكيد كرد.
ذوالفقاري يادآور شد: كارشناسان و مسوولان جهاد كشاورزي مشكلاتي در زمينه بازاريابي حل كنند.
او بر حضور و مشاركت مديران و مسوولان بخش كشاورزي در جلسات اين اداره كل تاكيد كرد.
7352/1904

سرخط اخبار استان‌ها