۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82127643
T T
۰ نفر

مادرید- ایرنا- كشورهای آمریكای لاتین شاهد تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مهمی از جمله امضای توافق نهایی صلح بین دولت كلمبیا و فارك و جمع آوری امضای كافی‌ برای گام بعدی بركناری دولت ونزوئلا در هفته گذشته میلادی بودند.

** برزیل
- افراد مسلح وابسته به باند قاچاقچیان مواد مخدر در برزیل روز یكشنبه به بیمارستانی در ریودوژانیرو با هدف فراری دادن یكی از سركردگان خود حمله كردند كه در تبادل آتش با پلیس یك بیمار كشته شد و دو تن دیگر زخمی شدند .
در این رابطه ، پنج فرد مسلح به بیمارستان «سوزا اگویار» ویژه گردشگران در « ریودوژانیرو » پایتخت برزیل با هدف آزاد كردن یكی از سركردگان خود كه به علت اصابت گلوله در این بیمارستان بستری بود حمله كردند؛ اقدامی كه به درگیری با پلیس منجر شد و یك بیماركشته شد و از جمله یك پرستار و یك افسر پلیس نیز زخمی شدند.
- «دیلما روسف» رئیس جمهوری تعلیق شده برزیل با اشاره به وضعیت سیاسی كنونی كشورش گفت كه سیستم سیاسی برزیل در حال اضمحلال است.
روسف در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی ال پاییس ، در پاسخ به این سوال كه آیا مایوس و نگران هستید ؟ ادامه داد :من مایوس و نگران نیستم زیرا در نبرد برای دفاع از حقوق خود هستم .وقتی كه كسی قربانی یك بی عدالتی عمدی می شود ، مبارزه در برابر این بی عدالتی ، به زندگی معنا و جهت می بخشد. من می دانم كه در سمت خوب تاریخ قرار دارم و آنها («میشل تمر» رئیس جمهوری موقت و دولتش )، در سمت بد تاریخ قرار دارند.
وی افزود :شما نمی توانید وارد یك دولت شوید و انتخاباتی را كه 54 میلیون نفر به آن رای دادند، زیر پا بگذارید.
این رهبر چپگرا در پاسخ به این سوال كه آیا موفق به متقاعد كردن سناتور ها برای بازگشت به دولت خواهد شد و آیا فكر می كند كه باز خواهد گشت؟ تصریح كرد : من برای بازگشت می جنگم .متقاعد كردن سناتور ها، حیاتی است. برای این كار ، باید از بحث داغی كه برای به چالش كشیدن آنها وجود دارد، استفاده كنیم و انگل های دموكراسی را از بین ببریم.
رئیس جمهوری بركنار شده تاكید كرد :باید خطرها را نشان دهیم .فقط بحث استیضاح در میان نیست بلكه ما از تاریخ صحبت می كنیم .سیستم سیاسی برزیل در حال اضمحلال است زیرا از یك سو «ادواردو كانیا» رئیس مجلس نمایندگان به اتهام فساد مالی بركنار شده و از سوی دیگر ، دادستان كل كشور درخواست حبس برای «رنان كالیروس» رئیس مجلس سنا با اتهامی مشابه را داده است.
روسف گفت :بازگشت من باید در ارتباط با دوره دولت من و همچنین در ارتباط با بازسازی دموكراسی در برزیل باشد.باید از مردم پرسید كه چه چیزی می خواهند .منظور من این نیست كه اگر بازگردم یك همه پرسی وجود خواهد داشت بلكه منظورم این است كه برای اینكه یك همه پرسی وجود داشته باشد ، لازم است كه من به دولت بازگردم زیرا دولت من قانونی است و دولت تمر ، قانونی نیست .
روسف درباره این كه اگر به قدرت باز گردد ، چه چیزی را به نحو دیگری انجام خواهد داد؟ ، ابراز داشت : در صورت بازگشت ، دیگر هیچ توافقی با ائتلاف متشكل از 'حزب جنبش دموكراتیكی برزیلی' تمر ، كانیا و سایر احزاب میانه كه به نفع استیضاح من رای دادند، نخواهم كرد .دیگر تمام شد . در صورت بازگشت، باید فكر كنم كه چگونه می توانم برزیل را به دست رئیس جمهوری جدید منتخب بسپارم .باید در این مورد كه آیا می شود با 35 حزب در كشور ، حكمرانی كرد بحث و گفت و گو كنیم.
- «میشل تمر» رئیس جمهوری موقت برزیل روز جمعه گفت كه دولتش، گوش به زنگ خواهد بود كه چه اثرات اقتصادی از خروج آینده انگلیس از اتحادیه اروپا بر روی برزیل خواهد داشت.
میشل تمر ضمن خودداری از اظهار نظر در مورد نتیجه همه پرسی به این دلیل كه یك 'تصمیم سیاسی' است، در عین حال اذعان كرد: رأی مثبت به برگزیت اثراتی را بر روی بازار بورس داشته؛ هرچند كه باید دید چه اثراتی را بر روی برزیل خواهد داشت.
وی ابراز نگرانی كرد كه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روی مذاكراتی كه بلوك اروپایی با بازار مشترك جنوبی موسوم به 'مركوسور' دارد، تأثیر خواهد داشت.
- «میشل تمر» كه تمامی اعضای كابینه خود را از میان مردان انتخاب كرده و مورد انتقاد تمامی اقشار جامعه است، درباره اصلاحات نظام بازنشستگی گفت: زنان باید زودتر از مردان بازنشسته شوند .
تمر كه جایگزین نخستین بانوی رئیس جمهوری در برزیل شده است، شنبه شب در جمع خبرنگاران برزیلی افزود: كمی اختلاف در سن بازنشستگی، مناسب است زیرا زنان علاوه بر اینكه در بیرون از منزل كار می كنند در خانه های خود نیز به عنوان مادر و همسر كار می كنند .
تمر 12 مه 2016 (23 اردیبهشت ) پس از اینكه مجلس سنای برزیل پس از 20 ساعت بحث با رای مثبت 55 عضو سنا به استیضاح «دیلما روسف» رئیس جمهوری این كشور رای داد و وی را به اتهام تخطی از قانون بودجه، افزایش هزینه های دولتی و دستكاری در آمار دولتی به مدت 180 روز از ریاست جمهوری معلق كرد، به قدرت رسید. او پیش از این، معاون رئیس جمهوری بود.
انتظار می رود دولت موقت تمر همزمان با متمركز شدن روی مهار هزینه های عمومی در بزرگترین اقتصاد آمریكای لاتین، در هفته های آینده به عنوان بخشی از یك اصلاح گسترده نظام بازنشستگی، حداقل سن بازنشستگی را پیشنهاد دهد.

** ونزوئلا
- یك مرد مسلح روز دوشنبه با تیراندازی در داخل بانك مركزی ونزوئلا دو نگهبان بانك را زخمی كرد و خودش هم به ضرب گلوله ماموران امنیتی كشته شد.
این تیراندازی تازه ترین ماجرای خشونتی است كه ونزوئلا را فراگرفته است.
به گفته «نلسون مرنتس» رئیس این موسسه مالی، مهاجم ناشناس پس از ورود به مقر بانك در مركز كاراكاس، شروع به تیراندازی كرد و فریاد زد هیات مدیره بانك كجا هستند.
مرنتس با اشاره به اینكه خوشبختانه دو نگهبان مجروح پس از انتقال به مركز درمانی در وضعیت تثبیت شده ای قرار دارند، افزود : انگیزه این تیرانداز مشخص نیست و تحقیقات درمورد آن جریان دارد.
یك منبع امنیتی و یك منبع بانك مركزی كه خواستند نام آنها فاش نشود، تایید كردند كه فرد مهاجم كشته شده است.
به گفته مرنتس، یك زن نیز مدت كوتاهی توسط شخص مهاجم به گروگان گرفته شده بود.
– وزارت امورخارجه آمریكا روز سه شنبه اعلان كرد كه «تام شانون» دیپلمات این كشور روز سه شنبه برای مذاكره با مقام های بلندپایه ونزوئلا به این كشور رفت .
وزارت امور خارجه آمریكا در بیانیه ای افزود: مذاكرات شانون با مقام های ونزوئلا درباره موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بود.
این درحالیست كه تاكنون چند دور مذاكره میان مقام های ونزوئلا و مخالفان دولت با میانجیگری مقام های كشورهای اروپایی و آمریكایی در جمهوری دومینیكن برای پایان دادن به بحران سیاسی ونزوئلا برگزار شده است.
ونزوئلا با تنش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روبروست و مخالفان «نیكلاس مادورو» رئیس جمهوری كه او را به سوق دادن اقتصاد كشور به ورطه سقوط متهم می كنند، تلاش می كنند تا پایان سال جاری با برگزاری همه پرسی، او را از قدرت بركنار كنند.
- رهبران گروه های مخالف سیاسی ونزوئلا اعلام كردند كه تعداد امضاهای تصدیق شده برای همه پرسی بركناری «نیكلاس مادورو» رئیس جمهوری این كشور به حد نصاب لازم رسیده است.
«دلسا سولورزانو» از نمایندگان حاضر در پارلمان ونزوئلا اعلام كرد كه تاكنون بیش از 326 هزار نفر صحت امضای مرحله قبل خود پای طومار بركناری مادورو را تصدیق كرده اند.
ائتلاف مخالفان تنها به تایید صحت 200 هزار امضا از میان یك میلیون و 300 هزار امضای جمع آوری شده برای برگزاری همه پرسی بركناری مادورو نیاز داشتند.
روز جمعه پنجمین و آخرین روز فرآیند انگشت نگاری برای تصدیق صحت امضاهای جمع آوری شده بود. شهروندان ونزوئلا ساعت ها در صف های طولانی به انتظار ایستادند تا موافقت خود را با برگزاری همه پرسی ماندن یا رفتن مادورو اعلام كنند.
شورای ملی انتخابات این كشور از هم اكنون تا 20 روز فرصت دارد تا صحت این ادعا را تایید كند. در مرحله بعدی به جمع آوری 4 میلیون امضای دیگر برای برگزاری همه پرسی نیاز است.
مخالفان، سیاست های اشتباه دولت ونزوئلا را مقصر بحران اقتصادی این كشور معرفی می كنند.
در هفته های گذشته، پنج نفر در جریان شورش و غارت از فروشگاه های ونزوئلا كشته و بیش از 400 نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

**مكزیك
- سه نفر در درگیری یكشنبه پلیس مكزیك با هزاران معلم معترض، كشته و دهها نفر مجروح شدند.
مقام های مسئول در شهر اوآكساكا اعلام كردند كه سه نفر بر اثر شلیك گلوله كشته شدند و هویت آنان هنوز ناشناخته است. 45 نفر نیز در این درگیریها مجروح شده اند.
این در حالیست كه پلیس اعلام كرده ، برای متفرق كردن معلمانی كه راههای این شهر را بسته بودند، گاز اشك آور پرتاب كرد و به سلاح گرم متوسل نشد. در جریان این تظاهرات تعدادی خودرو نیز به آتش كشیده شد.
چندین روز است كه یكی از سندیكاهای معلمان مكزیك رهبری اعتراض ها علیه اصلاحات آموزشی دولت و دستگیری دو تن از رهبرانش را بر عهده دارد.
مقام های انتظامی مكزیك اعلام كردند كه 21 پلیس فدرال نیز مجروح شده اند كه به یكی از آنان سه گلوله شلیك شده است.
این مقام ها افزودند، پلیس در جریان برخورد با معترضان سلاح گرم با خود به همراه نداشته و تصاویر رسانه های مكزیكی در این مورد 'به كلی اشتباه' است.
در جریان این تظاهرات یك بمب آتش زا نیز به سمت شهرداری شهر پرتاب شد و 30 نفر بازداشت شدند.

- مركز هماهنگی ملی كارگران آموزش و پرورش مكزیك روز چهارشنبه اعلام كرد شمار تلفات اعتراضات خشونت آمیز یكشنبه گذشته در جنوب مكزیك علیه یك اصلاحیه آموزشی به 12 نفر از جمله یك روزنامه نگار افزایش یافت.
مركز هماهنگی ملی با اعلام این خبر كه همچنان 22 نفر از تظاهر كنندگان ناپدید هستند، افزود: این رویداد یكی از بدترین حوادث از این نوع در طول دولت ریاست جمهوری «انریكه پنیا نیئتو» است.
اعتراضات اتحادیه معلمان كه در ماه های اخیر به دلیل راه اندازی اصلاحیه آموزشی با خشونت افزایش یافته، در هفته های اخیر در پایتخت و دیگر ایالت های جنوبی چیاپاس، اوآكساكا و گرررو تشدید شده است.
در بین كشته شدگان نام یك روزنامه نگار نیز دیده می شود كه این رویدادها را پوشش می داد و به نظر می رسد به خاطر شهادت دادن در مورد غارت تظاهركنندگان در اعتراضات قبلی ، مورد تهدید قرار گرفته بود.
مقامات مكزیك اعلام كردند دو موتور سوار در حالی كه این روزنامه نگار روی نیمكتی نشسته بود و این اعتراضات را مشاهده می كرد به وی نزدیك و به سوی او شلیك كردند.
همچنین مقامات دولتی اعلام كردند 41 پلیس فدرال، 14 پلیس ایالتی و 53 غیر نظامی مجروح شده ا ند كه 3 پلیس فدرال و 5 پلیس ایالتی مورد اصابت گلوله قرار گرفته ا ند .
مركز هماهنگی ملی كارگران آموزش و پرورش مكزیك كه اعتراضات خود را پس از دستگیری چند روز پیش رهبرشان افزایش داده اند، پلیس را مسئول شلیك به سوی تظاهركنندگان می داند در حالی كه مقامات می گویند كه گروه های چریكی بودند كه خشونت ها را آغاز كردند .
«پنیا نیئتو» مشكلات جدی برای اجرای اصلاحیه آموزشی به خصوص در ایالت های اوآكساكا ، چیاپاس و میچوآكان، جایی كه مركز هماهنگی ملی كارگران آموزش و پرورش در آنها بسیار قوی است، دارد.
این اصلاحیه شامل سنجش عملكرد معلمان و اخراج آنها پس از چهار روز اعتصاب است و معلمان می گویند این اصلاحیه، حقوق های كاری آنها را لغو می كند.
- مكزیك روز جمعه ، از یك كاهش 1.68 میلیارد دلاری در بودجه كشور براثر اعلام نتیجه همه پرسی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.
«لوییز ویدگارای» وزیر دارایی مكزیك روز جمعه در یك كنفرانس خبری در مكزیكوسیتی، نتیجه این همه پرسی در انگلیس را برای جهانیان تعجب برانگیر خواند و تاثیر آن بر اقتصاد كشورش را نیز بسیار منفی توصیف كرد.
براساس این گزارش، البته دولت مكزیك در پی كاهش قیمت جهانی نفت در ماه های اخیر، نیز دچار یك كاهش قابل توجه در بودجه سال 2017 مواجه شده بود.
وزیر دارایی مكزیك چندی پیش گفته بود كه با توجه به فشار شدیدی كه كاهش قیمت نفت از سال 2015 بر كشور وارد كرده است، برای كاهش بودجه در سال 2017 برنامه ریزی لازم را در دستور كار قرار می دهیم.
یك روز بعد از آنكه موسسه 'مودیز' دورنمای رتبه اعتباری مكزیك را پایین تر از وضعیت گذشته پیش بینی نمود، وزیر مالی مكزیك اعلام نمود كه قصد دارد 175.1 میلیارد پزو معادل 10.1 میلیارد دلار در سال 2017 از بودجه كشور كسر نماید.
یا این وجود، تصمیم مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا نیز موجب شد شاخص های اقتصادی جهانی از جمله نفت دچار تلاطم جدی شده و لذا اقتصاد مكزیك را نیز دچار دردسر كند.

**پرو
- «پدرو پابلو كوزینسكی» رئیس جمهوری منتخب پرو به شوخی به خبرنگاران گفته است كه اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا شود، روابط با واشنگتن را با اره قطع می كنیم!
رئیس جمهوری منتخب پرو روز سه شنبه در پاسخ به سئوال یكی از خبرنگاران محلی به شوخی گفت كه اگر نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی پیروز شود، 'اره ای بر می داریم و روابط را قطع می كنیم.'
وی با اشاره به پیشنهاد ترامپ در مورد ساختن دیوار در مرز مكزیك نیز گفت: 'او می خواهد كه بین آمریكا و آمریكای لاتین دیوار بكشد و مكزیك را مجبور به تامین هزینه های آن كند. این زیاده خواهی نیست؟'
كوزینسكی 77 ساله دهها سال در آمریكا شاغل بوده و همسرش نیز آمریكایی است. روز سه شنبه «باراك اوباما» رئیس جمهوری آمریكا در تماسی تلفنی، پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری پرو تبریك گفت.
به گزارش ایرنا، كوزینسكی در انتخابات پرو 50.12 درصد و رقیبش كیكو فوجی موری 49.88 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

**كلمبیا
- دو تیم مذاكره كننده دولت كلمبیا و شبه نظامیان انقلابی كلمبیا موسوم به 'فارك' ، روز چهارشنبه در هاوانا به یك توافق در مورد نكته مربوط به پایان نهایی تنش های مسلحانه دست یافتند .
بیانیه توافق نهایی برای آتش بس ، حكایت از آن دارد كه پایان جنگ با شورشیان به معنی نبرد علیه سازمان های جنایتكار مسئول كشتار و قتل عام یا كه علیه مدافعان حقوق بشر ، جنبش های اجتماعی یا جنبش های سیاسی اقدام می كنند ، می باشد .
دو هیأت با انتشار یك بیانیه مشترك ، علاوه بر آتش بس ، از توافق های مربوط به كنار گذاشتن سلاح ها خبر دادند .
«كارلوس آنتونیو لوزادا» رئیس هیأت مذاكره كننده فارك در این رابطه در صفحه توییتر خود اشاره كرد كه “زمان جنگ به پایان رسیده است”.
وی ادامه داد :'برای اینكه شب وحشتناك به پایان برسد و راه صلح و امیدواری باز شود ، روز پنجشنبه 23 ژوئن آخرین روز جنگ را اعلام خواهیم كرد' .
- «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری كلمبیا گفت : توافق آتش بس نهایی دو طرفه كه در هاوانا پایتخت كوبا امضا شد، به معنی پایان فارك به عنوان گروه مسلح است.
فارك با نام كامل نیروهای مسلح انقلابی كلمبیا، (به اسپانیایی: Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia) یك سازمان چریكی است. این گروه در دهه 1960 به عنوان«شاخه مسلح»حزب كمونیست كلمبیا تشكیل شد. در دهه 1980 میلادی، با انتشار شواهدی مبنی بر دست داشتن این گروه در قاچاق مواد مخدر، فارك رسماً از حزب كمونیست كلمبیا جدا شد، اما به حیات چریكی خود ادامه داد.
سانتوس كه روز پنجشنبه به وقت محلی در مراسم امضای این توافق در هاوانا صحبت می كرد افزود : نه تنها بر سر پایان درگیری ها توافق شد بلكه همچنین یك تقویم دقیقی نیز مشخص شد تا گروه فارك ، سلاح ها را برای همیشه بر زمین بگذارد.
وی با اهدای یك خودكار به «رودریگو لوندونیو اچه واری» ملقب به «تیموشنكو» رهبر فارك كه با یك فشنگ ساخته شده بود ، تصریح كرد :فشنگ ها ، گذشته ما را نوشتند ، آموزش و پرورش آینده ما را خواهد نوشت.
سانتوس خاطرنشان ساخت : امروز ، یك روز تاریخی برای كشورم است زیرا پس از بیش از 50 سال درگیری ، كشتار ، حملات و درد و رنج ، به درگیری های مسلحانه با فارك خاتمه داده شد.
رئیس جمهوری ضمن یادآوری این امر كه جوانان و كودكان كلمبیایی حتی یك روز را بدون خشونت درگیری های مسلحانه نشناختند، افزود : دستیابی به این توافق ، ما را پر از ایمان و امیدواری می كند.
وی اشاره كرد كه كلمبیا پس از نیم قرن جنگ، به زندگی در تنش عادت كرده و دیگر خاطراتی از زندگی در صلح را به یاد ندارد.
سانتوس گفت :در واقع ، ما به وحشت جنگ عادت كردیم و جنگ به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است اما خوشبختانه امروز ، با آنچه كه امضا كردیم ، این صفحه غم انگیز و طولانی تاریخمان را ورق می زنیم.
وی اذعان كرد كه هرچند كه با خلع سلاح فارك ، هنوز در كلمبیا سلاح های ارتش آزادیبخش كلمبیا و باندهای تبهكار وجود خواهند داشت و توافق حاصل شده با فارك به معنی پایان جنگ با بزرگترین و قدیمی ترین سازمان شورشی است.
رئیس جمهوری تاكید كرد كه هنوز مسائل مهم توافقی برای امضای صلح باقی مانده و در این رابطه با شورشیان توافق كرده كه هر چه زودتر به بررسی آن بپردازند .
وی در پایان یادآور شد كه حریف سرسختی برای فارك بوده اما هنگامی كه توافق صلح امضا شد، از این گروه برای دستیابی به حق بیان و نبرد سیاسی از طریق راه های قانونی دفاع خواهد كرد.
بنا بر این گزارش ، «رائول كاسترو» رئیس جمهوری كوبا و «برج برند» (Borge Brende )، وزیر خارجه نروژ به عنوان نمایندگان دو كشور و همچنین « نیكلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و «میشله باشله» به عنوان كشورهای همراهی كننده، در این مراسم حضور داشتند.
همچنین «بان كی مون» دبیر كل سازمان ملل ، رئیس دوره ای شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی و همچنین «برنی آنسون« و «ایمون گیلمور» فرستادگان ویژه آمریكا و اتحادیه اروپا برای روند صلح در این مراسم شركت كردند .

**بولیوی
- «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی حمایت اكثریت شهروندان انگلیس از همه پرسی ماندن یا خروج این كشور از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت' را بیانگر بحران نظام سرمایه داری و بحران نظام یكپارچگی اتحادیه اروپا خواند.
مورالس روز جمعه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: اروپا در حال جستجوی راه خود است و در وضعیت كنونی، بهترین آینده برای اروپا این است كه تقسیم نشود و تحت سلطه آمریكا قرار نگیرد .
وی ادامه داد : راه آزادی اتحادیه اروپا این است كه تسلیم سیاست های جنگی ناتو نشود.

**آرژانتین
- «سوسانا مالكوررا» وزیر خارجه آرژانتین روز شنبه از تاثیر منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به اقتصاد آرژانتین ابراز نگرانی كرد.
مالكوررا كه یكی از كاندیداها برای دبیر كلی سازمان ملل است با این حال در این رابطه یاد آور شد كه برگزیت یك 'تصمیم مردمی' بوده و بوئنوس آیرس آن را به چالش نخواهد كشید.
وزیر آرژانتینی ادامه داد: آشكار است كه این امر ، تكان بزرگی را در نهادهای جهانی ایجاد نموده است. خروج انگلیس ما را بسیار نگران كرده است. به ویژه به اروپا به طور عمیقی ضربه وارد می كند.
مالكورا با اشاره مستقیم به موضع «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریكا كه به دلیل اظهار نظر خود نسبت به اقلیت ها به خصوص مسلمانان و اسپانیایی ها، جنجال به پا كرده است تصریح كرد :خروج انگلیس ، علامت بسیار قوی برای ما و بیانگر آن است كه جهان در لحظه دشوار ، هراس ، بسته شدن و برخی تمایلات نژادپرستانه كه همچنین در برخی سیگنال ها در آمریكا دیده شده، قرار دارد.
وی تاكید كرد كه برگزیت ضربه محكمی خواهد بود و هنوز باید دید كه اثرات خروج انگلیس از اتحادیه چگونه خواهد بود زیرا این مورد زمان خواهد برد.
اروپام *1*491**1856

سرخط اخبار جهان