۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82126771
T T
۰ نفر
تشییع پیكر مطهر محیط بان شهید در شهرستان ممسنی

شیراز - ایرنا - مردم خداجوی شهرستان ممسنی صبح یكشنبه ششم تیر 95 در فضایی مملو از اشك و آه پیكر مرحوم منوچهر شجاعیان را بر دست های خود تشییع كردند، وداع غمگنانه با محیط بان صدیق محیط زیست فارس با حضور دكتر معصومه ابتكار رئیس سازمان محیط زیست و استاندار فارس انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردم شهرستان ممسنی در حالی كه ندای ملكوتی الله اكبر و لا اله الا الله سر می دادند پیكر گلگون این شهید محیط زیست را مشایعت كردند ، آنها خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با زیاده خواهی های شكارچیان غیر مجاز و كسانی شدند كه بی محابا امنیت و جان شهروندان را تهدید می كنند.
در این مراسم پیكر مرحوم شجاعیان از جلو فرمانداری ممسنی تا میدان اصلی شهر مشایعت شد و امام جمعه ممسنی بر پیكر مرحوم شجاعیان نماز خواند .
استاندار فارس با ابراز تاسف و تسلیت از وقوع این حادثه گفت: جای تاسف است كه عده ای برای رسیدن به یك منفعت كم و ناچیز جان یك انسان را می گیرند.
معصومه ابتكار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با ابراز تاسف و تالم از بروز این حادثه از پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه نهایی و احقاق حق مصدومان و شهدای محیط زیست تاكید كرد .
شهروندان غیور ممسنی اكنون در حال انتقال پیكر مرحوم شجاعیان برای خاكسپاری در قطعه شهدای این شهر هستند .
شهرستان ممسنی به مركزیت نورآباد در 158 كیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
منوچهر شجاعیان محیط بان پارك ملی بمو عصرجمعه چهارم تیرماه در حین درگیری با شكارچیان مورد اصابت گلوله آنها قرار گرفت و از قسمت سینه و گلو مجروح و از روی صخره به پایین پرتاب شد.
این محیط بان كه حال بسیار وخیمی داشت به شیراز منتقل شد و تحت عمل جراحی نیز قرار گرفت اما حوالی ساعت 24 جمعه به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان رجایی شیراز به شهادت رسید.
از محیط بان منوچهر شجاعیان كه 39 سال سن داشت دو فرزند خردسال بر جای مانده است .
با پیگیری و تلاش جدی نیروی انتظامی استان، دو شكارچی متخلف با نام‌های حسین جعفری و محمد جعفری دستگیر شدند و از آنان دو قبضه سلاح شكاری غیر مجاز كشف شد .
این شكارچیان متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
پارك ملی بمو كه نامش از كوه بمو برگرفته شده و از پارك‌های ملی ایران محسوب می شود با 48 هزار هكتار وسعت در 10كیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد كه زیستگاه گونه های مختلفی از حیات وحش است كه از آن جمله آهو ، قوچ ومیش و بز و پازن وحشی است .
6113 /1876